Gerdab.IR | گرداب

همكار سازمان سيا:

جنبش سبز تلف شده است

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰

جنبش سبز نفوذ خود را در ميان مردم ايران از دست داده است.

"آيا جنبش سبز يك نيروي تلف شده است؟" اين سؤال را ارگان رسمي سازمان سيا مطرح كرد و در پاسخ نوشت: بزرگان اين جريان به جاي انديشيدن به مبارزه در فكر شركت در انتخابات هستند.

به گزارش گرداب، سايت راديو فردا در تحليلي به قلم يكي از تحليلگران همكار سازمان سيا (الكس وطنخواه) نوشت: جنبش سبز نفوذ خود را در ميان مردم ايران از دست داده است. همراه با از راه رسيدن انتخابات مجلس، اين جريان ناتوان از ارائه يك پيام موثر است و اين يك ضعف اساسي است.

راديو فردا با دعوت دست اندركاران فتنه سبز به بازگشت به "استراتژي تغيير رژيم" نوشت: آنچه نگران كننده است اين است كه سران شناخته شده جنبش سبز به جاي انجام اقداماتي در جهت مخالفت و واكنش به حصر موسوي و كروبي، در فكر شركت در انتخابات مجلس هستند. بحث در مورد شركت سياستمداران اصلاح طلب در اين شرايط، موجب دلخوري هايي شده است.

نويسنده تحليل با بيان اينكه اصلاح طلبان به 3 دسته تقسيم شده اند، نوشت: بخش اول كه شايد معرف راديكال ترين ديدگاهها است معتقد است حضور در انتخابات مجلس افتادن به دام رژيم است. از جمله آنها "مصطفي تاج زاده"، معاون وزير كشور در دوره خاتمي است كه مي گويد حتي اگر تعدادي از نامزدان اصلاح طلب تاييد صلاحيت شده و راي بياورند به هيچ وجه اجازه نخواهند يافت انحصار اقتدارگرايان را به چالش بكشند.
 
بخش دوم با خاتمي شناخته مي شوند. اين جريان طرفدار "مشاركت مشروط" است. شروط آنها آزادي رسانه و زندانيان سياسي و حذف نظارت استصوابي شوراي نگهبان است. با اين همه آقاي خاتمي بارها اعلام كرده كه بعيد است حاكميت يك چنين شرايطي را بپذيرد.
 
بخش سوم، اصلاح طلباني هستند كه براي شركت در انتخابات آينده مجلس هيچ شرطي را اعلام نكرده است. اكثريت اين طيف را نمايندگان اصلاح طلب مجلس فعلي تشكيل مي دهند. با وجودي كه اين گروه به شدت از دولت انتقاد مي كنند ولي به نظر مي رسد كه همزمان بر وفاداري خود به مقام رهبري كاملا پايبند هستند.

راديو فردا همچنين مواضع گروه موسوم به "شوراي هماهنگي سبز" را ضعيف توصيف كرده و نوشت: به نظر مي رسد شكاف ميان دين باوران يا سياستمداران سابقا حكومتي با گرايش ها و شخصيت هاي سكولار در جنبش سبز هنوز هم جدي است. در يك چنين شرايطي چگونگي برخورد سياستمداران اصلاح طلب در مورد انتخابات و يا هر نوع ديالوگ ديگر با رژيم سنجش مهمي براي آينده اين جنبش خواهد بود.

رسانه هاي ضدانقلاب طي هفته هاي اخير با نااميدي از اقبال مردم، اين بار پيشنهاد كرده اند فتنه گران سناريوي تحريم انتخابات را در دستور كار قرار داده اما آن را علني نكنند تا بتوانند از فضاي انتخاباتي براي تخريب و نفاق افكني استفاده كنند.
 
منبع: کیهان