Gerdab.IR | گرداب

دانشجویان معترض پاراچناری به خاک و خون کشیده شدند

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰

اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان کالج پاراچنار و دیگر دانشگاه‌های پاکستان در مقابل ساختمان نمایندگی دولت در پاراچنار و با چراغ سبز جریان نفاق به خاک و خون کشیده شد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، در پی تداوم محاصره‌ مناطق شیعه‌نشین "کورم اینجنسی" و ناامن باقی ماندن جاده‌ مواصلاتی پاراچنار به پیشاور و تهدیدات روز افزون نیروهای طالبان و وهابیون محلی برای کشتار شیعیان، صدها تن از دانشجویان کالج پاراچنار و تعداد قابل توجهی از دانشجویانی که در دیگر شهرهای پاکستان مشغول به تحصیل هستند، با تجمع در مقابل ساختمان نمایندگی دولت پاکستان، نسبت به این مسئله و بی‌کفایتی دولت در تأمین امنیت شیعیان پاراچنار اعتراض کردند.

تجمع کنندگان ضمن بیان مشکلات و عدم امکان بازگشت به شهرهای محل تحصیل خود به دلیل محاصره‌ روزافزون پاراچنار، از ارتش پاکستان و نیروهای دولتی خواستند که نسبت به گسیل داشتن قوای نظامی برای تحت‌الحفظ قرار دادن دانشجویان مسافر اقدام نماید.

اعتراض دانشجویان به همین منوال جلو می‌رفت که ناگهان شبه‌نظامیان مستقر در شهر به سمت آنان تیراندازی کردند و در اثنای این برخورد ۳ تن از دانشجویان مورد اصابت گلوله واقع شده و به شدت مجروح شدند.

شاهدان این واقعه اعلام کردند که اعتراض دانشجویان اصلا با خشونت همراه نبود. از طرفی نیز برخی منابع آگاه در پلیس محلی پاراچنار ضمن اظهار تأسف از این وقایع اعلام کردند که تیراندازی از جانب کسانی بود که وابسته به طیف معروف به "جریان نفاق" بوده که در حال سازش با وهابیت، طالبان و دولت پاکستان هستند.

این گزارش می‌افزاید، از چند ماه پیش، طیف موسوم به نفاق به سرکردگی روحانی‌نما "محمد نواز عرفانی" که ریاست حوزه‌ علمیه‌ جعفری را نیز به عهده دارد به دلیل آن‌چه که استقرار صلح و آرامش نامیده شده، در پی ایجاد جای پا در مجامع دولتی و سازش با طالبان برآمده و تیراندازی به دانشجویان معترض نیز در راستای این سیاست و اطمینان بخشی به سلفی ها و با اشاره‌ مستقیم وی صورت گرفته است.

 محمد نواز عرفانی از چند سال پیش تاکنون سیاست‌های ضد ایرانی خودش را عیان کرده و در این راستا نسبت به تمامی کسانی که گرایش به ولایت امری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دارند موضع خصمانه گرفته و با گسیل داشتن مزدوران مسلح خود علمای ولایی شهر پاراچنار را تهدید به کشتن و مجبور به ترک این منطقه می‌کند که در این خصوص می‌توان به انهدام در اصلی مدرسه‌ علمیه‌ آیت‌الله خامنه‌ای پاراچنار اشاره کرد. در مورد دیگری هم  که اخیرا اتفاق افتاد منزل یکی از علمای تراز اول شهر پاراچنار به گلوله بسته شد.