Gerdab.IR | گرداب

گشايش پنجمين نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰

پنجمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 14مهرماه آغاز شد و تا 23 مهرماه در مصلاي امام خميني رحمة‌الله‌علیه ادامه خواهد شد.

به گزارش گرداب، پنجمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 14مهرماه آغاز شد و تا 23 مهرماه در مصلاي امام خميني رحمة‌الله‌علیه ادامه خواهد شد.

اهداف عمده جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال شامل بسترسازي براي توليد انبوه محصولات فرهنگي ديجيتال متناسب با مولفه‌هاي فرهنگ اسلامي ايراني، ايجاد بستر رقابت بين توليدكنندگان، فرهنگ‌سازي رسانه‌هاي ديجيتال و فناوري اطلاعات و آشنا شدن عموم مردم و متخصصان با آخرين دستاوردهاي كشور در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال است.

نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در راستاي شكوفايي و معرفي ظرفيت‌هاي استاني و نيز آشنايي مسئولان و آحاد مردم با ابعاد اين فضاي مهم فرهنگي، تاكنون در 21 استان كشور به صورت سراسري برگزار شده است و طبق برنامه‌ريزي همكاران مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال تا پايان سال جاري در ساير استان‌ها نيز به صورت هر دو هفته يك بار برگزار خواهد شد.

هم‌چنين برگزاري نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در ساير كشورها به ويژه كشورهاي هم‌زبان و نيز كشورهاي اسلامي در دستور كار وزارت ارشاد است.

پنجمين جشنواره بين‌المللي رسانه‌هاي ديجيتال در 19 بخش برگزار شده و آثار ارائه شده در 9 بخش اصلي و در بيش از صد عنوان مسابقه مورد داوري قرار گرفته‌اند. بيش از 30 هزار اثر در بخش‌هاي مختلف جشنواره و نمايشگاه شركت كرده‌اند.

برگزيدگان امسال جشنواره از حمايت‌هاي مقرر در آيين‌نامه ساماندهي و توسعه رسانه‌هاي ديجيتال برخوردار خواهند شد و براي حضور در رويدادهاي بين‌المللي مرتبط در خارج از كشور در اولويت خواهند بود.

در نمایشگاه امسال براي دومين سال پياپي يك نشست بين‌المللي با حضور متخصصان از كشورهاي مختلف جهان با عنوان "رايانه پاك" برگزار خواهد شد تا به بررسي دغدغه‌هاي مشترك در اين حوزه پرداخته شود.

هم‌چنين به منظور هماهنگي فعالان جهان اسلام در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال پس از تشكيل اتحاديه توليدكنندگان محتواي ديجيتال اسلامي در سال گذشته دومين نشست اين اتحاديه در حاشيه نمايشگاه برگزار خواهد شد.

برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي مختلف رسانه‌هاي ديجيتال با حضور اساتيد دانشگاه‌هاي خارجي براي ارتقاي سطح مهارت متخصصان اين حوزه جزء برنامه‌هاي امسال است.

برنامه‌ريزي براي برگزاري بيش از 300 نشست تخصصي و كارگاه آموزشي در راستاي ارتقاي دانش و مهارت عمومي و تخصصي در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال با حضور متخصصان و اساتيد حوزه و دانشگاه هم صورت گرفته است.

در اين نمايشگاه چهار بخش جديد همچون بخش ويژه "بيداري اسلامي و رسانه‌هاي ديجيتال"، بخش "جنگ نرم در رسانه‌هاي ديجيتال"، بخش "توليدات دانش‌آموزي رسانه‌هاي ديجيتال" و بخش "توليدات مراكز فرهنگي ديجيتال" (شبكه ملي فرهنگ) اضافه شده است.

در بخش جنگ نرم در رسانه‌هاي ديجيتال شيوه‌هاي دشمن در بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال براي هجمه نرم عليه نظام اسلامي پرداخته خواهد شد.

منبع: ایسنا