Gerdab.IR | گرداب

رئیس پارلمان عراق:

منافقین باید خاک عراق را ترک کنند

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰

النجیقی با تاکید بر غیرقانونی بودن حضور منافقین در خاک عراق، بر لزوم اخراج هر چه سریعتر این گروهک تروریستی از خاک این کشور تاکید کرد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، رئیس پارلمان عراق با تاکید بر غیرقانونی بودن حضور منافقین در خاک این کشور، بر لزوم اخراج هر چه سریعتر این گروهک تروریستی از خاک عراق تاکید کرد.
 
دفتر اطلاع رسانی ریاست پارلمان عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "اسامه النجیفی"، رئیس پارلمان عراق از اظهارات چندی پیش "نوری المالکی"، نخست وزیر عراق درباره لزوم خروج اعضای مجاهدین خلق (منافقین) از خاک عراق، حمایت می کند و معتقد است آنها باید خاک کشور را هر چه زودتر ترک کنند.

در این بیانیه آمده است: حضور نیروهای مجاهدین خلق (منافقین) در خاک عراق طبق قانون اساسی کشور، غیر قانونی است و آنها باید هر چه زودتر و طبق توافقات قبلی عراق را ترک کنند.

در ادامه تلاش ها برای اخراج گروهک منافقین، چندی پیش "نافع عیسی"، رئیس کمیته قانونی پیگیری جنایتهای گروهک منافقین گفته بود: «گروههای مدنی و فعالین حقوق بشر در چند روز آینده بزرگترین کمپین جمع آوری امضا در تاریخ عراق را به منظور اخراج هر چه سریعتر منافقین از خاک کشور ، برگزار خواهند کرد که در آن ۲ میلیون امضا از شهروندان عراقی جمع آوری و تقدیم دولت عراق و سازمان ملل خواهد شد.»

وی همچنین برای اولین بار از درخواست سازمان ملل از دولت عراق برای ابقای منافقین در اردوگاه اشرف خبر داد و گفت: «چندی پیش سازمان ملل از دولت عراق درخواست کرد پس از پایان سال ۲۰۱۱ میلادی، مدت زمان حضور منافقین را تمدید کند، اما این درخواست از سوی دولت عراق رد شد.»