جمهوریخواهان یک میلیون دلارجایزه برای اثبات رابطه نامشروع اوباما تعیین کردند

رسوایی اخلاقی اوباما

رسوایی اخلاقی اوباما
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹

پایگاه اینترنتی منتشر كننده گزارش پس از قرار دادن این خبر روی صفحه خود، بلافاصله به دلایل نامعلوم و اعلام نشده‌ای فیلتر شد.

به گزارش گرداب، یک نشریه آمریکایی در گزارشی با متهم كردن رئیس‌جمهور آمریکا به داشتن رابطه نامشروع اخلاقی با یک زن جوان، نوشت: مخالفان "باراک اوباما"، رئیس‌جمهور جایزه یک میلیون دلاری برای اثبات رسوایی اخلاقی وی تعیین کرده‌اند. روزنامه‌ها و طرفداران جمهوریخواهان اعلام کرده‌اند به هر فردی که اطلاعات بیشتری درباره این ماجرای غیراخلاقی ارائه کند، بیش از یک میلیون دلار پاداش پرداخت خواهد شد.

نشریه آمریکایی "نشنال اینکوایرر" در گزارشی تحت عنوان "گزارش‌های جدید تکان‌دهنده؛ رسوایی اخلاقی اوباما" به احتمال ارتباط نامشروع رئیس‌جمهور آمریکا با یک زن 35 ساله اشاره کرد و نوشت: باراک اوباما پس از دیده شدن به همراه یکی از معاونان سابق ستاد انتخاباتی خود در هتلی در واشنگتن در معرض رسوایی اخلاقی تکان‌دهنده‌ای قرار دارد.

این نشریه افزود: یک تحقیق محرمانه دریافته است که اوباما اولین بار در سال 2004 به "ورا بیکر"، 35 ساله نزدیک شد. در آن زمان بیکر به سختی می‌کوشید تا اوباما در رقابت‌های انتخاباتی سنا پیروز شود و در این زمینه چندین میلیون دلار برای ستاد انتخاباتی اوباما جذب کرد.

بر اساس این گزارش، تحقیق‌کنندگان در این زمینه به دنبال نوار ویدئویی دوربین‌های نظارتی در هتل ياد شده هستند. نشنال اینکوایرر نوشت: در حالی که ورا بیکر اعلام کرده است که اتفاقی بین او و اوباما نیافتاده است، گزارش‌ها نشان می‌دهند که مخالفان اوباما بیش از یک میلیون دلار برای پرداخت به شاهدانی که آنچه آنها درباره این رابطه مخفی می‌دانند اعلام کنند، در نظر گرفته‌اند.

نشنال اینکوایرر که یک روزنامه تابلوید (روزنامه جنجالی) به حساب می‌آید، تاکید کرد: عکس‌ها و یک فیلم ویدئویی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اوباما به همراه دستیار خود وارد هتل شده است. این روزنامه آمریکایی همچنین افزود: این اتفاق مربوط به سال 2008 میلادی یعنی حدود 2 سال پیش است.

بر اساس این گزارش، در میان افرادی که این پول به آنها پیشنهاد شده است راننده یک خودرو لیموزین است که می‌گوید در سال 2004 وی بیکر را به یک دیدار مخفی در هتلی که اوباما در آن اقامت داشت، برده است. خبرنگار اینکوایرر اظهارات این راننده را تایید کرده و دریافته است که تصاویر ویدئویی دوربین‌های نظارتی در هتل می‌توانند مدرک غیرقابل بحثی را در این زمینه ارائه کنند.

پایگاه خبری دی پرس سوریه نیز روز گذشته به نقل از این روزنامه آمریکایی نوشت: این اولین بار نیست که موضوع رابطه اوباما با دستیار خود مطرح می‌شود زیرا پیش از این نیز در سال ۲۰۰۸ روزنامه انگلیسی دیلی میل موضوع روابط غیراخلاقی رئیس‌جمهوری آمریکا با دستیار دوره انتخاباتی خود را افشا کرده بود. این روزنامه آمریکایی که چند سال پیش رسوایی اخلاقی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را افشا کرده بود، باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی این کشور را نیز به داشتن روابط نامشروع با دستیار خود متهم کرد.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی "اگزمینر"(examiner) نیز فاش کرد: فیلم این اتفاق در صورت وقوع شرایط خاصی منتشر خواهد شد. این گزارش حاکی است که میشل اوباما، همسر باراک اوباما، در همان زمان باعث اخراج بیکر از ستاد تبلیغاتی وی شده است. البته پایگاه اینترنتی این روزنامه پس از قرار دادن این خبر روی صفحه خود، بلافاصله به دلایل نامعلوم و اعلام نشده‌ای فیلتر شد.

در صورت اثبات رسوایی اخلاقی اوباما، آینده سیاسی وی به‌شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. این اتفاقات در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به کاهش روزافزون محبوبیت خود در میان آمریکایی‌ها، آن را به شوخی گرفته و خود را در آفریقا محبوب‌تر از آمریکا دانست و عنوان کرد: سیاست همین است و من از بابت کاهش محبوبیتم ناراحت نیستم.

 باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا شنبه شب در ضیافت شامی با خبرنگاران حامی خود در کاخ سفید در عکس‌العمل به کاهش محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها آن را به شوخی گرفت و گفت: «اگرچه من در آمریکا محبوبیت ندارم اما در زادگاه اصلی‌ام محبوبیت دارم.»

وی ادامه داد: «یک سال از زمانی که برای نخستین بار در پست ریاست جمهوری با شما سخن گفته‌ام می‌گذرد و بسیاری از چیزها رو به افزایش و کاهش گذاشته شده و بالا و پایین شده است جز نظرات مردم آمریکا درباره محبوبیت من که دائما کاهش یافته است.»

اوباما حتی خود را دلداری داده و ابراز داشت: «سیاست همین است و من از بابت کاهش محبوبیتم ناراحت نیستم. تداوم جنگ عراق و افغانستان در کنار بحران مالی جهانی که امنیت اقتصادی، روانی و مالی در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد، از عواملی هستند که در کاهش جدی محبوبیت اوباما تاثیرگذار بوده‌اند.»

اوباما با شعار بهبود وضع اقتصادی و پایان دادن به جنگ عراق و افغانستان توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

منبع: فارس