Gerdab.IR | گرداب

سناتور آمریکایی:

باید غذا را از دهان شهروندان ایرانی بيرون بكشيم!

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰

اين چيز بسيار خوبي است كه غذا را از گلوي شهرونداني بزنيم كه دولتش قصد حمله مستقيم به خاك آمريكا را دارد.

سناتور "كرك"، يكي از سناتورهاي جنگ طلب و مخالف ايران دو روز گذشته فاش كرد كه مي خواهد پا را فراتر از مقامات ايرانی بگذارد و خود مردم ايران را مورد خطاب قرار دهد.

به گزارش گرداب، بنا بر اعلام یک رادیوی محلی در شيكاگو، كرك ادعا کرد، توطئه ترور تحت حمايت ايران كه دولت اوباما آن را فاش كرد بهانه‌اي مناسب براي تحميل تحريم‌هاي اقتصادي گسترده عليه ايران است.
 
اين تحريم‌ها براي فروپاشي ارز ايران، ريال، و با هدف گيري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طراحي شده است. كرك يكي از معدود جمهوري‌خواهاني است كه طي دو روز گذشته طرح ترور تحت حمايت دولت ايران را يك اقدام جنگي قلمداد كرده است.

كرك سپس در يك مصاحبه ادعا کرد كه دولت كنوني ايران توانسته قدرت خود را با تقلب در انتخابات اخير حفظ كند

در اين مصاحبه از او سوال شد: «زماني ما به سمت تحريم‌ها رفتيم و انواع و اقسام تحريم‌ها را اعمال كرديم بحث‌ها سريعا به اين سمت رفتند كه آيا شما دولت را تحريم كرده‌ايد يا نان مردم را از دهان آنها بيرون كشيديد؟»

كرك جواب داد: «اين چيز بسيار خوبي است كه غذا را از گلوي شهرونداني بزنيم كه دولتش قصد حمله مستقيم به خاك آمريكا را دارد.»

این سناتور جنگ طلب در ادعایی جالب توجه گفت: «در اينجا هيچ مرزي وجود ندارد. در واقع هيچكس نمي‌تواند ببيند كه مردم ايران از طرف رژيم ايران مورد ظلم قرار مي‌گيرند و به طور همزمان به خاطر اقدامات دولت نيز تنبيه شوند. اينجا يك عبارت ساده براي توصيف آن وجود دارد و آن "تنبيه دسته جمعي" است.»

شايد كرك چيزي شبيه به تحريمها عليه رژيم صدام حسين را مدنظر دارد كه جنگ طلبان واشنگتن را قانع نكرد و موجب رنجهاي فراوان در عراق شد. در طول تحريم‌هاي عراق بعد از جنگ اول خليج فارس، مرگ و مير نوزادان بيش از سه برابر افزايش يافت؛ يعني از يك مرگ در هر سي تولد در سال 1990 به يك مرگ در هر هشت تولد در سال 1997 رسيد.
 
منبع: اشراف