Gerdab.IR | گرداب

گاردین خطاب به آمریکایی‌ها:

به جای وال‌استریت، پنتاگون را اشغال کنید

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به هزینه‌های هنگفت وزارت دفاع آمریکا نوشت که مردم باید برای حل مشکلات خود به جای اشغال وال استریت پنتاگون را اشغال کنند.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، این روزنامه انگلیسی در گزارشی به قلم "ماتیو گود" نوشت:  افراد، بانک‌ها و شرکت‌ها  اقدام به سرمایه‌گذاری و تجارت می‌کنند، اما در نهایت همیشه یک اتفاق می‌افتد و آن این است که عده کمی از پول ما سود می‌برند و این طبیعت نظام سرمایه‌داری است.
 
سوء مدیریت نظام سرمایه‌داری باعث اشغال وال استریت شد
زمانی که همه چیز خوب پیش رود مردم به خیابان‌ها نمی‌آیند، اما در طول 2 دهه گذشته سوء مدیریت منجر به اتفاقاتی شد که اکنون در حال وقوع است.

سرمایه‌داران، ردیف‌های اعتباری و وام‌های مسکن را کاهش دادند و برای مردم هم مهم نبود که در پشت پرده چه چیز اتفاق می‌افتد. برای سرمایه‌داران هم مهم نبود که مردم راضی هستند یا نه، چرا که نمی‌توان از سیستمی که مروج حرص و طمع است انتظار داشت که پاسخ‌گو باشد.
 
ضرر پنتاگون بیشتر از وال استریت است
آنچه مهم است، این است که چرا مردم پنتاگون را محاصره نمی‌کنند؟ مردم آمریکا برای نجات 700 میلیارد دلار وال استریت را اشغال کردند، اما چرا کسی از پنتاگون تنفر ندارد که آن  تنها در سال 2012 بالغ بر یک تریلیون دلار یعنی حدود یک چهاردهم کل کسری بودجه آمریکاست که آن را به چین مقروض است و می‌تواند کل بودجه یک کشور باشد.
 
پول مردم صرف جنگ در عراق و افغانستان می‌شود

گود در بخش دیگری از این گزارش نوشت: آیا می‌دانید این پول‌ها از کجا می‌آید؟ این همان مالیات‌های مردم است که سهم فرزندان من و تو است، اما همه فراموش کرده‌اند در دهه گذشته در افغانستان و عراق چه هزینه‌هایی صرف شده است.

اگر شما در اطراف وال استریت هستید اشتباهی ایستاده‌اید. باید به جای آن در خیابان "کی‌استریت"در "آرلینگتون" یا در مقابل مقر شرکت‌هایی نظیر "نورت راپ"،"ریتون"، "اتمیک"و "بوئینگ" باشید.

اگر به دنبال افزایش بودجه مراقبت‌های درمانی هستید، بهترین راه توجه به جایی است که بیشترین بخش از بودجه کشور را می‌بلعد، یعنی بودجه دفاعی.
 
تنها راه نجات انقلاب است
تنها 2  راه عملی وجود دارد،  انقلاب یا تکرار ایده‌آلیسم دهه 60 که البته منجر به تاثیرات کمی شد و بیشتر به بحث‌های بیهوده کشیده شد. هم‌اکنون نیازمند این هستیم که کل این ساختار بازسازی و دوباره قالب بندی شود.

تماشای سقوط امپراتوری یک فرایند دشوار است. شهروندان امپراتوری و ایالت‌های مختلف باید شاهد  خشونت و هرج و مرج باشند. آنچه که در حال حاضر در حال رخ دادن است سقوط یک امپراتوری است و امواج لرزش آن در سراسر جهان آغاز شده است و این اتفاق رخ می‌دهد چه با سقوط یا با انقلاب.