Gerdab.IR | گرداب

آمریکا امسال 767 میلیون دلار خرج سخن پراکنی می‌کند + سند

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰

شوراي دولتي پخش برنامه‌هاي راديو و تلويزيون آمريکا که ديپلماسي رسانه‌اي دولت آمريکا را طراحي و عملیاتی مي‌کند، در بودجه مالي سال 2012 خود به کنگره مبلغ 767 ميليون دلار درخواست کرد.

به گزارش گرداب، شوراي دولتي پخش برنامه‌هاي راديو و تلويزيون آمريکا (BBG) گزارش مالی سال 2012 خود را منتشر کرد.

این نهاد که ديپلماسي رسانه‌اي دولت آمريکا را طراحي و عملیاتی مي‌کند، در بودجه مالي سال 2012 خود به کنگره مبلغ 767 ميليون دلار درخواست کرده است.

در گزارش 2012 شوراي دولتي پخش برنامه‌هاي راديو و تلويزيون آمريکا (BBG)، جزئيات دقيق بودجه‌هاي درخواستي اين هيئت براي سال مالي 2012، اهداف و برنامه‌هاي توسعه‌اي بي‌‌بي‌جي در نقاط مختلف دنيا همراه با دستاوردها و تغييرات جديد و همچنين برآوردي از مناطق داراي فعاليت اين هيئت رسانه‌اي، آمده است.

بی‌بی‌جی، همه سازمان‌هاي خبررساني بين‌المللي آمريکا را در بر مي‌گيرد که عبارتند از:

صداي آمريکا (VOA)،‌ راديو و تلويزيون مارتي و سازمان‌هاي دريافت‌کننده اعتبارات مالي: راديو اروپاي آزاد/ راديو آزادي (RFE/RL)، ‌راديو آسياي آزاد (RFA) و همچنين شبکه‌هاي‌ خبررساني خاورميانه.

پخش خبر از سوی بی‌بی‌جی  با 60 زبان در بيش از 100 کشور با 171 ميليون مخاطب به زبان بومي آنها صورت می‌گیرد. برنامه‌هاي هيئت مديران خبررساني از طريق راديو، تلويزيون، اينترنت و همچنين انواع در حال گسترش رسانه‌هاي جديد به 60 زبان و در بيش از 100 کشور جهان منتشر مي‌‌شوند. هيئت مديران خبرساني از طريق شبکه پخش جهاني‌، به طور مستقيم با171 ميليون مخاطب به زبان بومي‌ خودشان ارتباط برقرار مي‌کند که این تنها بخش دولتی دیپلماسی رسانه ای آمریکا را شکل می دهد.

نسخه pdf این گزارش را از اینجا دریافت کنید. (11.6mb)

منبع: مشرق