Gerdab.IR | گرداب

آمریکا به هدایت تکنولوژی نیاز دارد

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۰

پایگاه خبری "شورای روابط خارجی آمریکا" با اشاره به تهدیدهای اینترنت تاکید می‌کند که مهمتر از هر چيزي، ما به هدایت تکنولوژی نیاز داریم. بدون مدیریت قوی، آمریکا درون مرداب تکنولوژی گرفتار خواهد شد.

به گزارش گرداب، خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری "شورای روابط خارجی آمریکا" (CFR) نوشت: با وجود تمام مزایا و کاربردهای تکنولوژی و اینترنت در زندگی روزمره، استفاده از این ابزار در حوزه مسائل سیاسی به معضلی جدی برای حکومت ها و دولت ها و ابزار قدرتمندی برای معترضان تبدیل شده است.
 
در این میان کارشناسان معتقدند ایالات متحده باید توان خود را در زمینه فضای مجازی بالا ببرد.
 
"پیتر شوارتز"، رئیس شبکه‌های کسب و کار جهانی معتقد است که ایالات متحده باید امکان استفاده از اینترنت را برای اقشار اجتماع ایجاد کند و زیرساخت های لازم برای استفاده وسیع از آن را به وجود آورد.
 
وی تاكيد كرده است كه بدون اینترنت ما در جزیره ای به دور از دنیای اطلاعات زندگی خواهیم کرد.
 
نویسنده سایت "CFR" سپس با اشاره به تهدیدهای این ابزار می نویسد: اما مهمتر از هر چيزي، ما به هدایت تکنولوژی نیاز داریم. ما در زمانی زندگی می کنیم که کنترل تکنولوژی و هدایت آن در دست کسانی است که به درستی از ماهیت آن مطلع نیستند؛ بدون مدیریت قوی، آمریکا درون مرداب تکنولوژی گرفتار خواهد شد.
 
ایجاد شرکت‌های بزرگی مانند اپل، فیس بوک، آمازون و گوگل فضای مناسبی را برای دریافت و ارسال اطلاعات مهیا كرده، اما این گونه پیشرفت‌ها تهدیدی بزرگ برای دولت آمریکا به شمار مي‌آيند.

نکته جالب توجه اینجاست که این مقاله درست زمانی در سایت "شورای روابط خارجی" آمریکا (CFR) منتشر شده که جنبش وال استریت در آمریکا و دیگر کشورهای جهان به شدت گسترش پیدا کرده است.
 
این در حالی است که اینترنت نقش مهمی را در هماهنگی جهت برگزاری این تجمعات و گسترش دامنه اعتراضات طی مدت کوتاه داشته است. البته این امر موجب شد تا شرکتهایی چون گوگل، توئیتر و فیس بوک در هماهنگی کامل با سیاستمداران آمریکایی به سانسور اخبار این جنبش اقدام کنند.
 
محدود کردن اینترنت و تلفن همراه در جنبش ها و تظاهرات های دیگر نیز سابقه دارد، از جمله در قیام مردم انگلیس و کشورهای عربی مانند لیبی، مصر و بحرین.