Gerdab.IR | گرداب

همبستگی مسلمانان آمريکا با جنبش وال‌استریت

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۰

مسلمانان آمريکايي براي نشان دادن همبستگي با جنبش "تسخير وال‌استريت"، در پارک "زاکوتي" به اقامه نماز پرداخته‌اند.

به گزارش گرداب، مسلمانان آمريکايي براي نشان دادن همبستگي با جنبش تسخير وال‌استريت، در پارک "زاکوتي" به اقامه نماز پرداخته‌اند.

البته تعداد زيادي از مسلمانان آمريکايي نيز، از ابتداي شروع اعتراضات در اين محل حضور داشتند. مسلمانان ياد شده معتقدند، حضور گسترده در پارک زاکوتي از اين جهت مهم است که نشان مي‌دهد آن‌ها هم آمريکايي‌هايي هستند که نگراني‌هاي حاصل از نارضايتي را درک مي‌کنند.

همزمان با اعلام وعده آمريکا در خصوص خروج نيروهايش از عراق تا پايان سال جاري ميلادي، اين خبر با خوش‌بيني محتاطانه مردم مواجه شد. به عقيده بسياري از معترضان، جنگ‌هاي عراق و افغانستان، يکي از مهم‌ترين محل‌هاي مصرف منابع مالي آمريکا به شمار مي‌روند.

با اين حال، در سايه حملات به "مرکز تجارت جهاني"، طرح خواسته مسلمانان در زمينه اعمال تغيير اساسي در آمريکا به عنوان يک مسئله نامطلوب محسوب مي‌شود، حتي از سوي شماري از معترضان که طي هفته‌ها ادعا کرده‌اند که به تنوع اين جنبش افتخار مي‌کنند.

در جريان برگزاري مراسم اقامه نماز و پس از آن، تعداد اندکي از معترضان فرياد زدند که جنبش تسخير وال‌استريت، جنبشي سکولار و نه مذهبي است اما جمعيت حاضر با سر دادن شعارهايي در خصوص فراگيري جنبش ياد شده، اين معترضان را ساکت کردند.

منبع: پرس تی‌وی