Gerdab.IR | گرداب

روش تازه موساد براي كارشكني در برنامه اتمي ايران؛

التماس وبلاگی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷

موساد سازمان اطلاعاتي رژيم اسرائيل با راه‌اندازي يك وبلاگ دو زبانه فارسي ـ انگليسي با لحني ملتمسانه از دانشمندان هسته‌اي ايران خواسته است كه از ادامه تحقيقات و فعاليت‌هاي هسته‌اي خود صرف‌نظر كنند.

به گزارش گرداب به نقل از ‌فارس، موساد سازمان اطلاعاتي رژيم اسرائيل با راه‌اندازي يك وبلاگ دو زبانه فارسي ـ انگليسي با لحني ملتمسانه از دانشمندان هسته‌اي ايران خواسته است كه از ادامه تحقيقات و فعاليت‌هاي هسته‌اي خود صرف‌نظر كنند.

اين وبلاگ كه با آب و تاب از سوی تارنماي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي تبليغ شده، طي 10 روز اخير دو مطلب منتشر كرده است كه با لحني ملتمسانه از متخصصين و دانشمندان اتمي ايران مي‌خواهد از فعاليت‌هاي هسته‌اي دست بردارند. نكته جالب، ترجمه فارسي اين دو مطلب است كه به شدت نارسا است و نشان مي‌دهد سازمان موساد حتي از برگردان درست يك مطلب انگليسي به زبان فارسي نيز ناتوان است.

اين وبلاگ در بخشي از پيام دوم خود با هدف شايعه ‌پراكني و شبهه ‌سازي مدعي شده است كه جان دانشمندان هسته‌اي ايران و خانواده‌هاي آن‌ها در خطر است. با اين حال در بخش ديگري از اين پيام و در رويكري متناقض، دانشمندان هسته‌اي ايران "مجري دسيسه‌هاي جمهوري اسلامي" (!) خوانده شده و صراحتاً مورد تهديد قرار گرفته‌اند.

سازمان موساد در بخش ديگري از اين وبلاگ به صراحت اذعان كرده است كه رژيم اسرائيل و كشورهاي غربي حامي آن به دنبال شيوه‌هاي "نرم‌" براي جلوگيري از تكميل دانش هسته‌اي ايران هستند.

به باور برخي ناظران، تمركز موساد بر روش‌هايي مانند التماس اينترنتي و راه‌اندازي اين وبلاگ نشان مي‌دهد كه اسرائيل در اجراي روش‌هاي پيچيده اطلاعاتي براي مقابله با فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران ناكام مانده و ناگزير به چنين روش‌هاي سطح پايين و خنده‌آوري روي آورده است.