Gerdab.IR | گرداب

وحشت از اوج گرفتن موج اسلام‌گرایی در انقلاب‌های منطقه؛

توهین هفته‌نامه فرانسوی به پیامبر اسلام

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۰

یک هفته‌نامه فرانسوی در شماره امروز خود با اشاره به پیروزی اسلامگرایان در تونس، اقدام به انتشار کاریکاتور و مقاله‌ای موهن به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله کرد.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرانسه‌ زبان "لو تام"، هفته‌نامه طنز فرانسوی "شارلی هبدو" تصمیم گرفته است پیروزی حزب اسلام‌گرای "النهضة" در انتخابات تونس را به روش خود و به شیوه‌ای طعنه‌آمیز جشن بگیرد.

این هفته‌نامه فرانسوی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در شماره روز چهارشنبه خود (امروز) نام نشریه خود را از "شارلی هبدو" به "شریعه هبدو" تغییر خواهد داد و در اقدامی اهانت‌آمیز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به عنوان سردبیر ویژه این شماره هفته‌نامه معرفی کرد.
 
بر اساس این گزارش در این هفته‌نامه که بر روی جلد آن تصویری موهن به پیامبر چاپ شده، همچنین به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نوشته شده "اگر از خنده نمیرید، ۱۰۰ ضربه شلاق می‌خورید".

به نظر می‌رسد پس از پیروزی چشمگیر اسلام‌گرایان در تونس، نخستین کشور انقلابی منطقه در یک سال اخیر، خشم و نگرانی روزافزون محافل غربی را برانگیخته است.

در صفحه آخر این هفته‌نامه نیز تصویری موهن از پیامبر اکرم با بینی قرمز دلقکی ترسیم شده و در کنار آن نوشته شده "بله، اسلام با طنز سازگاری دارد".

اقدام هفته‌نامه فوق که حرکتی دیگر در راستای "اسلام ستیزی" در کشور مدعی دموکراسی و آزادی بیان "فرانسه" است، در حالی انجام می‌شود که در آن هرگونه سخن یا اقدامی که به نوعی هتک حرمت به یهودیان تفسیر شود، جرم است.

مسئولان فرانسوی نیز در قبال مواردی مانند سخن علیه یهود یا اسرائیل آنچنان واکنش سریع و تند نشان می‌دهند که سراسیمگی آنان تعجب هر شهروند فرانسوی را بر می‌انگیزد.

منبع: فارس