Gerdab.IR | گرداب

با طرح ادعایی تکراری علیه ایران؛

سیا و موساد به دبیرکل آژانس متوسل شدند

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰

بخشی از گزارش جدید آمانو درباره ایران که در ادامه سناریوی افزایش فشارها منتشر می شود، تکرار ادعای مضحک و نخ نما شده دستیابی تهران به بمب اتمی ظرف آینده نزدیک است.

بنا بر اعلام منابع آگاه بخشی از گزارش جدید "یوکیانو آمانو" درباره ایران که در ادامه سناریوی افزایش فشارها منتشر می شود، تکرار ادعای مضحک و نخ نما شده دستیابی تهران به بمب اتمی ظرف آینده نزدیک است.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، در حالی که چند روز به انتشار گزارش به اصطلاح محرمانه "یوکیا آمانو"، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران باقی مانده، رسانه های غربی از قول منابع آگاه به افشای بخشهایی از پروژه ضدایرانی غرب با وسیله قرار دادن این گزارش پرداخته اند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی که دیروز (شنبه) در سایت اینترنتی خود منتشر کرده، مدعی شده مدارک جدیدی در مورد برنامه هسته ای ایران به دست آمده که قرار است در گزارش آمانو ارائه شود.
 
اشپیگل به نقل از منابعی که خواسته اند نامشان فاش نشود، ادعای تکراری و نخ نما شده دستیابی ایران به بمب اتمی طی آینده نزدیک را مطرح کرده است. در این گزارش خیال‌پردازانه ادعا شده که ایران ظرف شش ماه آینده توانایی ساخت بمب اتمی را به دست خواهد آورد.
 
جالب اینجا است که منبع ادعاهای مذکور عملیات نهادهای اطلاعاتی غربی از جمله سیا و موساد عنوان شده، به طوری که سازمانهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی که پیشتر بارها ادعای دستیابی ایران به بمب هسته ای را مطرح کرده و کاری از پیش نبرده اند، آژانس انرژی اتمی را به عنوان تریبون خود برگزیده اند.
  
این مسئله به ویژه با دقت در اظهارات اخیر سران آمریکایی و صهیونیستی در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نمود می یابد. با تکیه بر همین به اصطلاح مدارک و شواهد است که "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی دم از خطرناک بودن ایران برای منطقه زده و مدعی می شود: «در مورد این کشور باید گزینه نظامی مورد توجه قرار گیرد.»
 
در این جا این سئوال مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک نهاد مستقل و مسئول قانونی نظارت بر فعالیتهای هسته ای کشورها، چرا در وهله اول نسبت به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی آن قدر حساسیت نشان نمی دهد و ثانیا برای تهیه گزارش از ایران که تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده و فعالیت هسته ای خود را در چارچوب موازین بین المللی پیش برده، نه به گزارشهای بازرسان خود که به نهادهای جاسوسی غربی متوسل می شود.
 
آمریکا در حال وارد کردن فشار بر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی است تا وی گزارش محرمانه خود درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کند، اما چین و روسیه معتقدند که آمریکا و آژانس باید انتشار این گزارش را به تاخیر انداخته و در زمان دیگری اقدام به انتشار آن کنند.