Gerdab.IR | گرداب

معاونت تسخیر ذهن ها و قلب ها به "تارا ساننشاین" رسید

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰

با معرفی معاون اجرایی موسسه صلح آمریکا یعنی "تارا ساننشاین"، به عنوان نامزد جدید معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا کارشناسان پیش بینی می کنند تغییرات زیادی در دیپلماسی عمومی آمریکا رخ دهد.

به گزارش گرداب، با معرفی معاون اجرایی موسسه صلح آمریکا یعنی "تارا ساننشاین"، به عنوان نامزد جدید معاونت دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا کارشناسان پیش بینی می کنند تغییرات زیادی در دیپلماسی عمومی آمریکا رخ دهد.

 باراک اوباما روز جمعه از قصد خود برای نامزدی تارا ساننشاین (Tara Sonenshine) به عنوان معاون جدید دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا خبر داد. وی در حال حاضر معاون اجرایی موسسه صلح آمریکا است.

کاندید شدن وی برای بسیاری از کارشناسان و مقامات دیپلماسی عمومی غافلگیر کننده بود، اما در کل از این انتخاب استقبال زیادی به عمل آمد.

"جیم گلاسمن"، معاون دیپلماسی عمومی دوره بوش در مصاحبه با فارن پالسی گفت که اگر ساننشاین برای این مقام انتخاب شود تغییر و جابجایی در اهداف دیپلماسی عمومی از اهداف بلند مدت به سوی اهداف امنیت ملی میان مدت و کوتاه مدت را شاهد خواهیم بود.

تارا ساننشاین، قبل از پیوستن به موسسه صلح آمریکا، مشاور ارتباطات استراتژیک برای گروه بحران بین المللی، شبکه اینترنیوز، CARE، آکادمی آمریکایی دیپلماسی و بنیاد بین المللی رسانه زن بود.

وی همچنین در دوره بیل کلینتون مشاغلی در کاخ سفید بر عهده داشت، مشاغلی نظیر مدیر بخش برنامه ریزی سیاست خارجی شورای امنیت ملی و دستیار ویژه رئیس جمهور و معاون مدیر در امور ارتباطات شورای امنیت ملی.

در سال 1998 وی در موسسه بروکینگز مشغول مطالعه سیاست خارجی و ارتباطات بود. وی حرفه خود را به عنوان دستیار "دیوید برک" در شبکه خبری ABC در نیویورک آغاز کرد.

منبع: مشرق