Gerdab.IR | گرداب

اشغال کنسولگري اسرائيل در بوستون؛

تلاش معترضان آمریکایی برای تصرف کنسولگري رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰

گروهي از معترضان جنبش "تصرف بوستون" با راه‌پيمايي به سوي ساختمان کنسول‌گري اسرائيل، مدت کوتاهي آن را اشغال کرده‌اند.

به گزارش گرداب، گروهي از معترضان جنبش "تصرف بوستون" با راه‌پيمايي به سوي ساختمان کنسول‌گري اسرائيل، مدت کوتاهي آن را اشغال کرده‌اند.

راه‌پيمايان، در ساعات پاياني روز جمعه (4 نوامبر، 13 ابان) ضمن اشغال سالن انتظار کنسول‌گري اسرائيل، در آن‌جا تجمع کردند.

فعالان يادشده که خواهان آزادي فلسطين بودند، به اقدام اسرائيل در ممانعت از ورود کاروان دريايي حامل کمک بين‌المللي به نوار غزه اعتراض کردند.

معترضان شعارهاي مختلفي نظير "آپارتايد اسرائيلي بايد برطرف شود"، "زنده باد انتفاضه"، "پول بيش‌تر براي جرائم اسرائيل نمي‌پردازيم" و "زنده باد فلسطين" سر دادند.

اين اعتراض در ادامه جنبش‏هاي جهاني عليه نابرابري‌هاي اجتماعي و اقتصادي و نيز زياده‌خواهي شرکت‌ها صورت گرفته است.

معترضان ضد اسرائيلي با اشاره به اين ‌که ضديهودي نيستند، بر مخالفت‌هاي خود با صهيونيسم و سياست‌هاي رژيم کنوني اسرائيل تاکيد کردند.

تظاهرات مردم آمريکا موسوم به "وال استريت را تصرف کنيد" از 26 شهريور (17 دسامبر) در نيويورک در اعتراض به گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابري اجتماعي آغاز شد.

اين جنبش، وال استريت را مسئول مشکلات اقتصادي بسياري از مردم آمريکا مي‌داند و همواره پايان جنگ در افغانستان و عراق را خواستار شده است.

جنبش وال استريت ‌به شهرهاي بزرگ آمريکا از جمله سياتل، لس آنجلس، دالاس، بوستون و همچنين ديگر کشورها از جمله استراليا، انگليس،آلمان،ايتاليا، اسپانيا، ايرلند و پرتغال گسترش يافته است.

منبع: پرس‌تي وي