Gerdab.IR | گرداب

فاکس نیوز:

انتشار هزاران كتاب غيراخلاقی در كليسا

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰

يك ناشر متعلق به كليساي كاتوليك هزاران نسخه كتاب غيراخلاقي، موسوم به هرزه‌نگاري فروخته است.

به گزارش گرداب به نقل از فاكس‌نيوز، اين خبر براي اولين بار از خبرنامه صنايع چاپ "بوش رپورت" به بيرون درز كرد. طبق اين گزارش، ولتبيلد (Weltbild) بزرگ‌ترين فروشنده كتاب آلماني پس از آمازون كه متعلق به كليساي كاتوليك است اقدام به فروش كتاب‌هاي "هرزه‌نگاري" يا "پورنو" در حد گسترده كرده است.

بوش رپورت اعلام كرده كه از ميان هزاران كتاب منتشره ولتبيلد، ۲۵۰۰ عنوان مرتبط به مسائل غيراخلاقي هرزه‌نگاري بوده كه عناويني شهواني داشته‌اند. به گفته اين روزنامه، وب‌سايت اين انتشارات نيز جلد كتاب‌هايش را با تصاوير مبتذل، به نمايش گذاشته است.

"كارل هاف"، مدير عامل انتشارات ولتبيلد در اين‌باره گفت: «اين اتفاق باعث بروز انتقادهاي تند و شديدي در شركت شده است.» وي گفت صحبت‌هايي براي محدود كردن عناوين و طرح‌هاي روي جلد وجود دارد كه در آينده لحاظ خواهند شد. با اين حال، روحانيون كاتوليك در بيانيه‌هايي اعلام كرده‌اند كه اشكال در سيستم‌هاي كنترلي باعث اين موضوع شده است: «اشكالي در سيستم فيلترينگ انتشارات به وجود آمده كه به كتاب‌ها اجازه انتشار و عرضه به بازار را داده است. ما توزيع كتاب‌هايي كه امكان دربرداشتن محتواي هرزه‌نگاري داشته باشند را در آينده متوقف خواهيم كرد.»

اين در حالي است "برنارد مولر"، سردبير مجله كاتوليك PUR اين اظهار كشيشان را نوعي تزوير شرم‌آور دانست و افزود كه چاپ كتاب‌هايي با محتواي شهواني قريب به يك دهه است كه در ولتبيلد و با اشراف كامل كليسا ادامه داشته است.

مولر گفت كه در سال ۲۰۰۸، عده‌اي از افراد دلسوز سندي ۷۰ صفحه‌اي را به كليسا ارسال كردند و با ارائه شواهد غيرقابل انكار اثبات كردند كه اين انتشارات در كتاب‌هاي خود به ترويج هرزه‌نگاري، شيطان‌پرستي و سحر مي‌پردازد و خواستار لغو چاپ چنين كتاب‌هايي شدند.

منبع: جوان آنلاين