Gerdab.IR | گرداب

از هر سه کارمند، یک نفر هنگام کار از فیس‌بوک استفاده می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰

طبق پیمایشی، تقریبا 33 درصد از کارمندان تائید کرده‌اند که هنگام حضور در محل کار، از فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، جام نیوز به نقل از سایت Digital Trends نوشت: طبق پیمایشی که از سوی سایت مشاغل انگلیس انجام شده است، تقریبا 33 درصد از کارمندان تائید کرده‌اند که هنگام حضور در محل کار، از فیس‌بوک استفاده می‌کنند.

پس از فیس بوک، شبکه اجتماعی LinkedIn مقام دوم را دارد. دیگر انتخاب‌ها شامل سایت یوتیوب برای اشتراک‌گذاری ویدئو، توئیتر و سایر وبلاگ‌های متنوع است. کارمند حرفه IT و بازاریابی، احتمال بیشتری دارد که از شبکه اجتماعی در محل کار استفاده کنند، در حالی که مهندسین و حسابداران، احتمال کمتری وجود دارد که وارد شبکه اجتماعی فیس بوک هنگام ایام کاری شوند.

این در حالی است که دو سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند که شرکت‌ها، این حق را دارند که هنگام ایام کاری، ورود به شبکه‌های اجتماعی را ممنوع کنند. کمتر از 30 درصد از شرکت‌ها در این مطالعه، به طور کامل دسترسی به تمام شبکه‌های اجتماعی را ممنوع و حدود 40 درصد از آنها دسترسی به آن را محدود کرده‌اند.

32 درصد نیز هیچ‌گونه شبکه‌ اجتماعی را ممنوع نکرده‌اند. از این کارمندانی که روزانه وارد فیس‌بوک می‌شوند، 35 درصد آنها ادعا می‌کنند که استفاده آنها از فیس بوک به خاطر تجارت است، 10 درصد به خاطر دلائل شخصی و 55 درصد به خاطر هردوی این گزینه‌هاست.

البته بسیاری از آنها سعی می‌کنند که از طریق وسائل فناوری شخصی خود همچون گوشی‌های هوشمند برای ورود به شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و فقط 36 درصد از کامپیوتر محل کار استفاده می‌کنند.

با توجه به گذراندن وقت در فیس بوک، شاید در آینده‌ای نزدیک، شرکت‌ها برای ورود به فیس‌بوک و سایر شبکه‌ها قوانینی را وضع کنند.