Gerdab.IR | گرداب

شیرین عبادی در دانشگاه آمستردام:

حالا نوبت زن هاست که اسلام را تفسیر کنند!!

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰

فهم حقیقت دین و دریافت پیام پروردگار، مانند مسیر دریافت جایزه نوبل نیست که نوبتی باشد یا شعارهای عوام فریب بر آن تاثیرگذار باشد.

شیرین عبادی (فعال فمینیست) در جدیدترین اظهارات خود مدعی شد که دوران مردها گذشته و اکنون نوبت زن هاست که اسلام را تفسیر کنند!

به گزارش گرداب سایت رادیو زمانه پنج شنبه 10 نوامبر (19آبان) در این باره نوشت: «حالا نوبت زنان است که اسلام را تفسیر کنند.»؛ شیرین عبادی، سخنرانی خود در دانشگاه آمستردام را با این جمله آغاز کرد.

عبادی گفت: «طی قرن‌ها مردان بر پایه منافع خودشان اسلام را تفسیر کرده‌اند و حالا نوبت زنان است که اسلام را تفسیر کنند.»

شیرین عبادی همانند غربی ها نتوانست نگرانی و ترس خود از تأثیرپذیری انقلاب های عربی از انقلاب اسلامی ایران را کتمان کند و اظهار داشت: «اگر از جنبش‌های مدنی در کشورهای اسلامی پشتیبانی نشود، همان اتفاقی که در پی انقلاب اسلامی در ایران پیش آمد برای آنها نیز پدید خواهد آمد.»

رادیو زمانه در پایان از قول عبادی نوشت: «ما فراموش نمی‌کنیم که تعدادی از کشورهای بنیادگرای اسلامی در خاورمیانه که به شدت حقوق زن را پایمال می‌کنند از دوستان صمیمی غرب هستند و شرکت‌های اروپایی هنگام امضای قراردادهای تجاری، حقوق بشر یادشان می‌رود. لطفاَ از بنیادگرایان حمایت نکنید.»

گرچه باطل بودن این ادعاها بر هر کسی که از حداقل سواد و آگاهی برخوردار است آشکار است، با این حال یادآوری می کنیم که اسلام تفسیر قرآن از جانب بانوان عالمه را ممنوع نکرده است؛ بنابراین دعوت "شیرین عبادی" از بانوان برای تفسیر کلام خداوند، کسی را نگران نمی کند. ولی اینکه وی مدعی شده است تا به اکنون تفسیر کلام خدا در انحصار مردان بوده، گزاره نادرستی است؛ کما اینکه تفاسیر فراوانی از آیات قرآن کریم از جانب حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب‌سلام الله علیهما به ما رسیده است. ضمن اینکه فهم حقیقت دین و دریافت پیام پروردگار، مانند مسیر دریافت جایزه نوبل نیست که نوبتی باشد یا شعارهای عوام فریب بر آن تاثیرگذار باشد.
منبع: جام نیوز