Gerdab.IR | گرداب

بحث هاي سري كابينه يا شوي تلويزيوني رژیم صهیونیستی؟!

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۰

آنچه كه قرار بوده سري و بحث هاي داخلي باشد، هم اكنون به خارج درز يافته و كل جهان در جريان اين مباحثات بر سر جنگ و صلح قرار گرفته و مانند يك شوی عجيب و غريب تلويزيوني در معرض ديد همگان قرار گرفته است.

"نتانياهو درباره تهديد نظامي عليه ايران بلوف مي زند؛ هدف اسرائیل طبق معمول، فشار براي تشديد تحريم ها عليه ايران است."

به گزارش گرداب، سي ان ان ضمن انتشار تحليل فوق، تصريح كرد: همان گونه كه اسناد ويكي ليكس نشان مي دهد، مقامات آمريكايي، تهديدهاي اسرائيل را به عنوان تاكتيكي جهت فشار به آمريكا و اروپا براي اعمال اقدامات شديدتر و خودداري از مصالحه با تهران بر سر مسائل هسته اي قلمداد مي كنند. اين تهديدها معمولاً با بحث هاي اعمال تحريم هاي اضافي بر تهران همزمان شده است. بدون شك اين آخرين اعلام جنگ نيز متفاوت از تهديدهاي قبلي نيست.

سي ان ان ادامه مي دهد: هدف از طرح اين موضوع، متقاعد كردن جامعه شكاك بين المللي است كه با تحريم هاي جديد موافقت کند. براي اسرائيل تاكتيك تهديد به شروع جنگ، روشي است كه اعمال تحريم ها را تضمين كند.
 
دولت اسرائيل، آمريكا و اتحاديه اروپا را تحت فشار قرار داده كه تحريم هاي بيشتري وضع كنند. اسرائيل همواره مطرح کرده كه بدون اقدامات توبيخي جديد، مجبور خواهد بود يكجانبه به ايران حمله كند.
 
واشنگتن نيز از تهديدات اسرائيل استفاده كرده و به روسيه و چين و مابقي جامعه بين المللي فشار آورده تا براي حفظ صلح، تحريم هاي جديدي اعمال كنند. در اين تاكتيك تلاش شده بين تحريم و جنگ يكي را انتخاب كرده و نه آن كه بين درگيري و ديپلماسي يكي را برگزينند.
 
براي حفظ حداقل اعتبار، اسرائيل مجبور است هر تهديدي را با مشخصات جديدي مطرح سازد كه آن را متفاوت از تحركات قبلي جلوه دهد.
 
در اين دفعه حكايت از اين قرار است كه مباحثات شديدي در داخل كابينه دولت رژیم صهیونیستی بين طرفداران و مخالفين حملات يكجانبه در جريان است.آنچه كه قرار بوده سري و بحث هاي داخلي باشد، هم اكنون به خارج درز يافته و كل جهان در جريان اين مباحثات بر سر جنگ و صلح قرار گرفته و مانند يك شوی عجيب و غريب تلويزيوني در معرض ديد همگان قرار گرفته است.
 
بسياري از تحليل گران در غرب معتقدند رژیم صهیونیستی همواره نگران تسليم آمريكا در برابر ايران هسته اي بوده و اكنون تخليه توأم با شكست عراق در كنار سقوط برخي متحدان آمريكا در منطقه به واسطه انقلاب ملت ها، واشنگتن را براي انفعال بيشتر آماده كرده است.
 
منبع: کیهان