Gerdab.IR | گرداب

ارگان‌های سازمان یافته‌ای که مسلمانان را نشانه گرفته‌اند

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۰

جنگ علیه آزادی مسلمانان، طرحی است که موسسه تعیین خط مشی طرح های سیاست خارجی آمریکا و صهیونیسم، دولت واشنگتن را برای اجرای آن تا آخرین حد توان یاری می‌کنند بدون این‌که به عواقب خطرناک این فجایع انسانی فکر کنند.

به گزارش گرداب، در هشتم نوامبر سال جاری، سازمان "ارائه طرح‌های سیاست خارجی" و موسسه "دفاع از دموکراسی‌" در آمریکا به طور مشترک گزارشی را منتشر کردند که گزینه‌های سیاسی آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش برای یاری دادن گروه‌های مخالف ضد دولت سوریه را به طور کامل مشخص کرده بود.

این گزارش تحت عنوان "به سوی سوریه پس از اسد" شامل اعمال "تحریم‌های فلج کننده" علیه دولت بشار اسد، کمک به گروه‌های اپوزیسیون در سوریه و ایجاد مناطق پرواز ممنوع در سوریه بود.

موسسه "تعیین خط مشی طرح‌های سیاست خارجی" آمریکا که در سال 2009 میلادی تاسیس شد، سازمانی است که برای اجرای پروژه " قرن جدید آمریکا" در حال فعالیت است.

هسته اولیه و اصلی این سازمان گروهی محافظه کار هستند که پیش از این در سال 1997 میلادی نقشه حمله به عراق را طراحی کردند.

موسسه "ارائه طرح‌های سیاست‌های خارجی" آمریکا متشکل از پایه‌گذاران پروژه "قرن جدید آمریکا" یعنی، "روبرت کاگان"، "ویلیام کریستول"، "دن سنور" (عضو سابق لابی صهیونیسم در آمریکا) و "اریک ادلمن" (معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی و یکی از حمایت‌شدگان "پل وولفوویتز" رییس بانک جهانی در پنتاگون  است.)

موسسه دفاع از دموکراسی‌ها که بلافاصله پس از حملات 11 سپتامبر در آمریکا برای حمایت از طرح خصمانه "مبارزه با تروریسم" تاسیس شده، پس از به وجود آمدن ناآرامی‌ها در جهان عرب به ویژه در سوریه به صراحت نگرانی خود را از به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

اصلی ترین تامین‌کنندگان بودجه این موسسه یعنی "ادگار ام. برانفمن" ، رییس کنگره جهانی یهودیان از سال 1979 تا سال 2007 میلادی، "چارلز برانفمن" و "مایکل استین هاردت"  پایه‌گذاران مرکز "تگلیت برت رایت" هستند که ارائه‌دهنده بودجه و امکانات لازم برای سفر رایگان جوانان یهودی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی به منظور پیش بردن برنامه‌های شستشوی مغزی این جوانان هستند.

همچنین از دیگر اعضای اصلی این موسسه می‌توان به "هیم سابان"، غول رسانه‌ای آمریکا اشاره کرد که متعهد به تخصیص بودجه 13 میلیون دلاری به موسسه "بروکینگز" در سال 2002 میلادی به منظور تاسیس مرکز سیاست‌های خاورمیانه‌ای "سابان" شد تا بدین ترتیب تاثیر مستقیمی بر سیاست‌های آمریکا در جهت حمایت از منافع رژیم صهیونیستی داشته باشد.

در حالی که موسسه "ارائه سیاست‌های خارجی آمریکا" منافع بلند مدت اسرائیل در بی‌ثبات کردن سوریه را بسیار زیاد و غیرقابل شمارش می‌داند، گزارش خود تحت عنوان "به سوی سوریه پس از اسد" را منتشر کرد که شامل 2 مضمون دروغین و فریب‌کارانه یعنی "مبارزه با تروریسم" و "حمایت از حقوق بشر" بود.

در این گزارش آمده است: سوریه که در بلند مدت حامی تروریسم در خارج از مرزهای خود بوده است، اکنون در حال آغاز یک جنگ داخلی علیه مردم خود است.

موسسه "ارائه سیاست‌های خارجی آمریکا" با اظهار این‌که شورای امنیت سازمان ملل متحد به زودی اقدامی را علیه سوریه به ویژه با فشار تحمیل شده از سوی روسیه و چین انجام نمی‌دهد، گزینه‌های خود را در مورد آن‌چه به نظر خود آن‌ها بهترین واکنش به ناآرامی‌های رژیم اسد بود را ارائه داد.

"مایکا اهانلون"، یکی از مقامات بلند پایه مرکز "بروکینگز" گزینه‌های نظامی شامل حملات هوایی، عملیات دریایی برای تقویت تحریم‌های قوی، ایجاد منطقه ممنوعه پرواز را در دستور کار سیاست‌های خارجی آمریکا قرار داده است و در حال حاضر در حال انجام اقدامات مرحله میانی برای عملی کردن این گزینه‌ها است.

موسسه تعیین خط مشی سیاست خارجی آمریکا با انتقاد از پاسخ کند دولت اوباما به بحران سوریه در گزارش خود به باراک اوباما و کنگره تاکید کرده که هر چه سریع‌تر لایحه تحریم‌های سخت‌تر و سنگین‌تر علیه سوریه را به تصویب برسانند.

از نمونه‌های بارز تحمیل دستورات این گزارش تصویب لایحه "تحریم‌های سوریه در سال 2011 " با حمایت‌های قاطع سناتور ها "کریستن گریبلند"، "جو لیبرمن" و "مارک کرک" و همچنین تصویب لایحه "حمایت از آزادی سوریه" بود که سناتورها "ایلنا راس لتینن" و  "الیوت انگل" از جمله حامیان اصلی آن بودند.

برای نمایندگان کنگره آمریکا تعجب برانگیز نبود که همه این سناتورها معرف برنامه‌ها و طرح‌هایی بودند که پیش‌نویس لایحه‌های مربوط به آنها از سوی به طور مستقیم از سوی "آیپک" تهیه شده بود.

موسسه تعیین خط مشی سیاست های خارجی آمریکا برای تقویت اجرای طرح های "منطقه ممنوعه پرواز" و  "منطقه ممنوعه تردد" در سوریه به نماینده ویژه حامی لابی صهیونیسم در کنگره از جمله "جو لیبرمن" تاکید کردند که به دقت بحث مربوط به امکان این 2 گزینه را در مورد بحث و پیگری قرار دهند.

لیبرمن در ابتدا طرح فریب‌کارانه گزینه نظامی برای حمایت از شهروندان سوریه را در مارس سال 2011  در دستور کار قرار داد و سپس در اکتبر همین سال طرح های منطقه ممنوعه پرواز و منطقه ممنوعه تردد را در دستور کار قرار داد.

در این باره همچنین می‌توان به سخنرانی "جان مک کین"، کاندیدای جمهوری خواه در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 23 اکتبر سال جاری اشاره کرد که گفت: «در حال حاضر عملیات نظامی در لیبی در حال به پایان رسیدن است و از این به بعد تمرکز خود را بر روی عملیات نظامی قابل اجرا برای حمایت از شهروندان سوریه می‌گذاریم.»

آن‌هایی که با سوابق کاری و حرفه ای لیبرمن و مک‌کین آشنایی دارند می‌دانند که آ‌ن‌ها نمایندگان اصلی پیشرو در تامین منافع رژیم صهیونیستی  و ترجیح دادن آن بر منافع مردم آمریکا هستند.

بنابر گزارش "opinion – makor"، اگر گزینه انسانی ارائه شده از سوی موسسه‌های تعیین خط مشی‌های سیاسی آمریکا و دفاع از دموکراسی‌ها موفق به تایید و اتخاذ از سوی دولت اوباما شود، "بیل کریستول"، سردبیر "ویکلی استاندارد"، یکی از بنیان‌گذاران پروژه‌ها برای قرن جدید آمریکا و دوستان صهیونیستی‌اش به زودی ششمین جنگ خود علیه آزادی مسلمانان را جشن خواهند گرفت.

"جنگ علیه آزادی مسلمانان" طرحی است که بیل کریستول و دوستانش در لابی صهیونیسم دولت آمریکا را برای انجام آن تا آخرین حد توان یاری می‌کنند بدون این‌که به عواقب خطرناک این فجایع انسانی فکر کنند.

نه تنها مردم سوریه بلکه مردم کویت، بالکان، افغانستان، عراق و لیبی نیز هیچ یک بارها به طور واضح و آشکار اعلام کرده‌اند که تمایلی برای کمک های به ظاهر انسانی بیل کریستول و حامیانش برای آزادی انسان ها که در حقیقیت جنگ علیه آزادی بشریت است را ندارند.

منبع: شبستان