کارشناس ارتباطات تاکید کرد:

به کارگیری مزایای فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰

در حال حاضر هزاران پایگاه اینترنتی اعتقادات ما را مورد هجمه قرار داده اند و باید بیش از پیش از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای تأثیرگذاری در فضای مجازی استفاده کنیم.

به گزارش گرداب، "حمید ضیائی‌پرور"، مدرس دانشگاه‌های سوره و آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: «در حال حاضر هزاران پایگاه اینترنتی وهابی، اعتقادات مذهبی و شیعی ما را مورد هجمه خود قرار داده است و باید بیش از پیش از ظرفیت روابط عمومی‌ها برای تأثیرگذاری در فضای مجازی استفاده کنیم.»

این مدرس ارتباطات به تأثیرگذاری فضای مجازی در دنیای امروز بر روی مخاطبان اشاره و تأکید کرد: «کشورها برای تسلط بر فضای مجازی فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فراوانی دارند در حالی که ما در این زمینه با وجود مزیت‌های خوب و توانمندی‌های بالا، سرمایه‌گذاری لازم را نکرده‌ایم.»

ضیائی‌پرور با تأکید بر اینکه شبکه روابط عمومی‌ها می‌تواند با هماهنگی و انسجام لازم نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشد، افزود: «مسئولان و مدیران فرهنگی کشور باید روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند و از ظرفیت آن‌ها جهت استفاده کاربردی و کارآمد در تبلیغ ارزش‌های اسلامی و شیعی بکوشند.»

وی به موضوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: «مسئولان و مدیران کشور همواره بر تأثیرپذیری این کشورها از انقلاب اسلامی تأکید می‌کنند، ولی همگام با این تحولات باید محتوای لازم نیز تولید و در اختیار مخاطبان پیام انقلاب اسلامی قرار بگیرد.»

ضیائی‌پرور بر تأثیرگذاری رسانه‌ها بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: «پایگاه‌های اینترنتی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی کشور که عموماً از سوی روابط عمومی‌ها مدیریت می‌شوند باید جدی گرفته شوند و با تولید آنلاین و به روز اطلاعات و اخبار، نقش خود را در تحولات جاری ایفا کنند.»

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارتباطات نقش مهمی در تولید محتوا دارند، افزود: «خوشبختانه رسانه‌های قرآنی و مذهبی، گام‌های مؤثری در ترویج مباحث فرهنگی و مذهبی ایفا کرده و می‌کنند، ولی این رسانه‌ها در مقایسه با حجم فعالیت‌های رقبای ما کم است و باید بیش از پیش تقویت شود.»

این مدرس ارتباطات تأکید کرد: «یکی دیگر از موضوعات مهم در تقویت روابط عمومی‌ها و تأثیر آن‌ها بر مخاطبان داخلی و خارجی استفاده از فناوری‌های ارتباطی و روش‌های نوین ارائه اطلاعات است.»

وی افزود: «باید استفاده از فیلم، صدا و متن بیش از گذشته از سوی روابط عمومی‌ها جدی گرفته شود.»

ضیائی‌پرور فضای مجازی و پایگاه‌های اینترنتی را بهترین ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: «روابط عمومی‌ها نقش کلیدی خود را در سازمان‌ها بهتر و بیشتر احساس می‌کنند و مسئولان باید به این موضوع بیش از گذشته بها بدهند.»