Gerdab.IR | گرداب

بیانیه وزارت دفاع به مناسبت هفته بسیج:

آرمان‌های انقلاب با تفکر بسیجی در سراسر گیتی محقق می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۰

بسیج یادآور عزم و اراده ملتی است که بزرگی و عظمت خود را به رخ جهانیان کشیده و به الگویی بی‌بدیل برای بیداری همه ملل تحت ستم جهان تبدیل شده است.

به گزارش گرداب، در آستانه ‌پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک ایام هفته بسیج به آحاد بزرگ ملت ایران و ‌بسیجیان، ‌ضمن تجدید عهد، پشتیبانی همه‌جانبه خود را از بسیجیان‌ این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری ‌در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا اعلام داشت.


در این بیانیه آمده است: از زمانی که نام بسیج در فرهنگ انقلاب اسلامی جایگاه ویژه خود را به عنوان یک ارزش الهی پیدا کرد، حیات و تداوم انقلاب اسلامی تضمین شد و بسیج توانست قلب‌ها را تسخیر و د‌ل‌ها را شیفته خو‌د کند.
 
این بیانیه می‌افزاید: ‌بسیج تنها یک تشکل نیست، بلکه فرهنگ و نگرش خاصی مبتنی بر اسلام ناب محمدی‌صلوات‌الله‌علیه‌وآله و سیره علوی و فاطمی است که تمام صفات و خصال نیک و پسندیده را در خود جمع کرده و همانند آینه‌ای شفاف آنها را در جامعه منعکس می‌سازد.
 
در این بیانیه تاکید شده است: پنجم آذرماه هر سال یادآور فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوی اسلامی، ‌مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، این شجره طیبه انقلاب اسلامی است؛ نهادی که به حق عالی‌ترین تجلی شور و حضور اقشار مختلف ملت در تمامی عرصه‌های سرنوشت‌ساز به شمار می‌رود.
 
این بیانیه می‌افزاید:‌ بی‌تردید بسیج سرمایه بی‌نظیری است که دو ویژگی مهم "مردمی بودن" و "عدم وابستگی جناحی و گروهی" آن را به یکی از معجزات انقلاب اسلامی در عصر حاضر تبدیل کرده است. بسیج یادآور عزم و اراده ملتی است که با اتکا به خداوند متعال در تمامی برهه‌های حساس؛ از دفاع مقدس هشت ساله گرفته تا دوران سازندگی و پیشرفت به سوی عدالت و بالندگی، بزرگی و عظمت خود را در مقابل تمامی دشمنی‌ها، کارشکنی‌ها، فشارها و تحریم‌ها به رخ جهانیان کشیده و به الگویی بی‌بدیل برای بیداری همه ملل تحت ستم جهان تبدیل شده است.
 
‌در ادامه این بیانیه آمده است: سی ‌و دو سال از تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌گذرد و در طول این مدت آنچه از این نهاد مقدس که به حق باید آن را بزرگ‌ترین لطف الهی به نظام و کشور دانست جز ایثار، فداکاری، سربلندی و حضوری دائمی و خالصانه در تمامی صحنه‌ها نمی‌باشد و بی‌تردید آرمان‌های والای انقلاب و امام‌رحمت‌الله‌علیه تنها با تفکر و روحیه بسیجی ‌در سراسر گیتی محقق می‌شود.
 
وزارت دفاع در پایان این بیانیه تاکید کرده است: ‌در آستانه سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین از سوی معمار کبیر نظام اسلامی و هفته بزرگداشت آن در سال جهاد اقتصادی‌ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای بسیج و تبریک این ایام فرخنده‌، فرمایش حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا مبنی بر اینکه "بسیج متن حرکت‌ نظام است و همه باید بسیجی باشیم"، را نصب‌العین قرار داده و ضمن تجدید عهد، پشتیبانی همه‌جانبه خود از بسیجیان‌ این اسوه‌های ایثار و تلاش و خودباوری را در سایه رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا اعلام می‌دار‌د.