Gerdab.IR | گرداب

فیس‌بوک وبگاه‌های بازدیدی کاربران را ردگیری می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۰

فیس بوک اعتراف کرد که حتی پس از خروج کاربران از این وبگاه با استفاده از ردنماها به وبگاه‌های مورد بازدید کاربران پی می‌برد.

به گزارش گرداب به نقل از وایمکس نیوز، فیس  بوک که بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد وبگردی میلیون‌ها کاربری را هم که عضو این شبکه‌ اجتماعی نیستند به دقت ردگیری می‌کند.

به گفته‌ "آرتورو بژار"، مدیر امور مهندسی فیس بوک این کار با اتکا به فناوری‌های دنبال کردن ردنماها انجام می‌گیرد که شبیه سامانه‌های جنجالی مورد استفاده‌ در صنعت تبلیغات برخط از سوی گوگل، ادوبی، مایکروسافت، یاهو و سایرین است.

وقتی کاربری با نام کاربری خود وارد فیس بوک می شود دو ردنمای نشست و مرورگری در مرورگر رایانه‌ وی می‌نشیند که به فیس بوک امکان می‌دهد تا نشانی وبگاه‌های بازدیدی کاربر و تاریح و ساعت این بازدید را دریابد.

مشخصات منحصر به فردی چون نشانی آی پی، توان تفکیک نمایشگر، سیستم عامل و شماره ویراست مرورگر هم از سوی فیس بوک ثبت می شود. البته فیس بوک مدعی است که از این اطلاعات برای سفارشی‌سازی محتوا و تقویت ایمنی استفاده می‌کند در حالی که منتقدان می‌گویند این اطلاعات برای شناسایی گرایش سیاسی، دیدگاه‌های مذهبی و بیماری‌های کاربران قابل استفاده است.