Gerdab.IR | گرداب

مأموریت وزارت خارجه آمریکا برای رقاصان پاکستانی

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۰

وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا از طریق رقاصی و مطربی نگرش جوانان پاکستانی نسبت به خود را تغییر دهد.

به گزارش گرداب، روابط آمریکا و پاکستان ایام سخت خود را پشت سر می‌گذارد. حقوق‌دانان آمریکایی وفاداری هم‌پیمان خود را به زیر سوال برده‌اند و پاکستانی‌ها نیز از استفاده آمریکا از هواپیماهای بی‌سرنشین برای حمله و تجاوز به خاک خود به خشم آمده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا که چندیست در دیپلماسی عمومی خود دست به دامن کارهایی چون رقاصی و مطربی گشته تا بلکه بتواند وجهه خود را نزد افکار عمومی جهان بهبود بخشد، این بار نیز برای جذب مخاطبان جوان پاکستانی و تغییر نگرش آنها نسبت به آمریکا از موسیقی و رقص "هیپ هاپ" توسل جسته است.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا به گروهی از جوانان رقاص پاکستانی‌الاصل در شیکاگو مأموریت داده است تا به اسلام آباد سفر کرده و با برگزاری یک سری جلسات رقص نگرش جوانان را نسبت به آمریکا تغییر داده و فرهنگ آمریکایی را برای آنان به ارمغان ببرند.

"جمی مارتین"، معاون بخش "وابسته فرهنگی آمریکا"، به بی‌بی‌سی گفته است: «موفقیت ما در این امر این است که دانش‌آموزانی را دعوت می‌کنیم که قبلاً هیچ‌گاه با آنها دیدار نداشته‌ایم. آنها برنامه‌ای را می‌بینند که قبلاً هیچ‌گاه آن را ندیده‌اند. آنها در معرض نوعی از موسیقی قرار می‌گیرند که احتمالاً قبلاً آن را نشنیده‌اند. آنها در حالی محل را ترک می‌کنند که با خود می‌گویند "وای خدای من، خیلی جالب بود."»

بر اساس تحقیقی که مرکز تحقیقاتی پیو در تابستان امسال انجام داد مشخص شد که تنها 12 درصد پاکستانی‌ها نظر مساعدی نسبت به آمریکا دارند. از همین رو، وزارت خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا به طرق مختلف دیدگاه مردم پاکستان را نسبت به خود تغییر دهد.

منبع: مشرق