Gerdab.IR | گرداب

فخرآور در شبکه پارس مدعی شد؛

تحریم نفتی علیه ایران نتیجه پیگیری‌های من بود!

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۰

وقتی برای اولین بار به دبی رفتم و با مأمورین کنسولگری آمریکا گفتگوهایی داشتم، خواستار تحریم های همه جانبه و تحریم نفتی علیه جمهوری اسلامی شدم که این صحبت ها در اسناد محرمانه ویکی لیکس منتشر شد و الأن نتیجه داد

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، "امیرعباس فخرآور" از اصلاح طلبان طرفدار فرقه سبز به گوشه ای از کارهای خود علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: «حدود پنج شش سال پیش وقتی برای اولین بار به دبی رفتم با مأمورین کنسولگری آمریکا گفتگوهایی داشتم، خواستار تحریم های همه جانبه و تحریم نفتی علیه جمهوری اسلامی شدم که این صحبت ها در اسناد محرمانه ویکی لیکس منتشر شد.
 
به کانادا رفتم با دولت کانادا صحبت کردم با نمایندگان دو حزب لیبرال و محافظه کار هم صحبت کردم. کمپین ما در آن جا بسیار موفق بود. به انگلستان رفتیم و توانستیم نمایندگان مجلس انگلستان را قانع کنیم. با سیاست مداران فرانسوی هم ملاقات داشتیم آنها ناباورانه به قضیه تحریم نفتی ایران نگاه می کردند و می گفتند به دنبال تحریم نفتی ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا خواهد رفت و باعث مشکلات اقتصادی می شود، اما برای این کارتلاش کردیم و الأن نتیجه داد. البته می دانیم به مردم ایران فشار وارد می شود.»

گفته می شود در معاملات بازار جهانی نفت به رغم تشدید بحران مالی اروپا و افزایش ارزش دلار، قیمت نفت بیش از 60 سنت افزایش یافت. کارشناسان تهدیدها در مورد تحریم نفتی ایران از سوی اروپا را علت این افزایش می دانند.