Gerdab.IR | گرداب

سی ان ان:

ایران، اوباما و دار و دسته اش را تحقیر کرد

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰

ایران با تحقیر کردن واشنگتن محترمانه می گوید: متشکریم اما از هواپیما دیگر خبری نیست.

به گزارش گرداب، یک شبکه خبری معتبر آمریکایی در گزارشی راجع به درخواست سران عالی رتبه کاخ سفید برای استرداد پهپاد آر کیو 170 نوشت،"سی ان ان" در گزارش خود می نویسد: ایران با تحقیر کردن واشنگتن محترمانه می گوید: متشکریم اما از هواپیما دیگر خبری نیست.
با وجود درخواست اوباما، رئیس جمهور آمریکا  برای استرداد هواپیما نباید تعجب کرد که ایران هیچ عجله ای برای تحویل آن به واشنگتن ندارد.

ایران در جواب اوباما گفت: درخواست شما محترمانه بود، اما از هواپیما مطمئنا دیگر خبری نیست.

سی ان ان سپس به اظهارات  مقامات ایرانی که توام با خرد شدن آمریکا بود اشاره کرده و نوشت: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران نیز روز گذشته در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ونزوئلایی با کنایه گفت: «آمریکا خود تصمیم گرفته این هواپیمای جاسوسی را به ما واگذار کند.»

وی سپس ادامه داد: «ایران پیشرفت های زیادی را در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین داشته و حال به پیشرفته ترین آن نیز دست یافته است.»

"احمد  وحیدی"، وزیر دفاع  ایران نیز جواب آمریکایی را داد و گفت: «این هواپیما دیگر به آنها تعلق ندارد.»

"رامین مهمان پرست"، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز گفت: «آمریکا باید از ایران عذرخواهی کند، زیرا تخلف انجام داده و وارد فضای کشور ما شده است.»

این شبکه در انتها به سخنان "پانتا"، وزیر دفاع آمریکا پرداخت. پانتا در این زمینه گفت: «آمریکا مجبور بود برای حفظ وجهه خود از ایران درخواست  کند اما همه می دانیم که دیگر برگشتی در کار نیست.»

پانتا در این باره اظهار داشت: «من توقع ندارم چنین رویدادی اتفاق افتد، اما نفس تقاضای ما خود مهم بود.»
 
منبع: باشگاه خبرنگاران