Gerdab.IR | گرداب

بیش از 100 میلیون شهروند اروپایی به اینترنت دسترسی ندارند

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰

آژانس آماری اروپا "یورو استیت" اعلام کرد حدود 24 درصد از افراد بین سنین 16 تا 74 سال در 27 کشور اروپایی، به اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش گرداب، به نقل از "رویترز" در تاریخ 17 دسامبر (26 آذر)، طبق آمار منتشر شده، تقریبا یک پنجم از جمعیت 500 میلیونی اروپا، هرگز از اینترنت استفاده نکرده‌اند و اختلافی گسترده بین مردم شمال اروپا با مردم فقیر جنوب و شرق اروپا، وجود دارد.
 
بیش از نیمی از جمعیت "رومانی" و کمتر از نیمی از جمعیت "بلغارستان"، "یونان"، "قبرس" و "پرتغال" در منازلشان دسترسی به اینترنت ندارند.
 
علاوه برآن، یک اختلاف جغرافیایی برجسته در بعضی از مناطق پیشرفته جهان وجود دارد که طبق آمار، مردم در کشورهای فقیرتر فرصت دسترسی به وسایل پیشرفته همچون "نت" که برای بسیاری با قیمت پایین در دسترس است را ندارند.
 
آژانس آماری اروپا "یورو استیت" اعلام کرد در حالی که امروزه زندگی بدون نت برای بسیاری از مردم سخت است، بخش زیادی از جمعیت اروپا، هنوز از این تکنولوژی بهره‌مند نیستند.

این آژانس گزارش داد که حدود 24 درصد از افراد بین سنین 16 تا 74 سال، در 27 کشور اروپایی، به اینترنت دسترسی ندارند.

یکی از عجیب‌ترین آمارهای این گزارش، درباره کشور "اسپانیا" است که به عنوان کشوری با  اقتصاد مدرن در قلب اروپا، نسبتا نرخ میانه‌ای در استفاده از اینترنت دارد و فقط 64 درصد از خانوارها به اینترنت دسترسی دارند.
 
منبع: جام نیوز