Gerdab.IR | گرداب

اندیشکده آمریکن اینترپرایز منتشر کرد؛

مشكل اصلي غرب با ايران چیست؟

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰

بزرگترين مشكل آمريكا اين نيست كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و آن را آزمايش نمايد، بلكه اين است كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و از آن استفاده نكند.

به گزارش گرداب، انديشكده "آمريكن اينترپرايز" در گزارشي تحليلي اعلام كرد كه مشكل غرب از بابت برنامه هسته اي ايران، احتمال حمله نظامي اين كشور به اسرائيل نيست، بلكه تغيير تعادل قدرت در منطقه است.

در اين مقاله كه به قلم "روزنبرگ" نوشته شده، آمده است: ديگر نجات اسرائيل از نابودي به وسیله سلاح هاي هسته اي دليل درگيري بر سر جلوگيري از برنامه هسته اي ايران نيست و بحثها به يكباره و ناگهاني تغيير كرده است. حاميان جنگ با ايران پس از حدود يك دهه ايجاد رعب در مورد ظهور مجدد آلمان نازي، اكنون به دلايل ديگري خواستار نابودي ايران هستند و نجات زندگي مردم اسرائيل ممكن است در ميان اين دلايل نباشد. ناگهان نومحافظه كاران به مفهوم راستگويي پي بردند، اگرچه بدون شك اين تغيير موقت خواهد بود.

در ادامه اين مطلب آمده است؛  بزرگترين مشكل آمريكا اين نيست كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و آن را آزمايش نمايد، بلكه اين است كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد و از آن استفاده نكند، زيرا هرگاه ايران به اين قدرت دست يابد و استفاده نادرستي از آن نكند، تمام افراد منفي باف خواهند گفت: ببينيد، به شما گفته بوديم كه ايران قدرتي مسئول است. گفته بوديم ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست تا بلافاصله از آن استفاده كند و در آخر به اين نتيجه خواهند رسيد كه ايران داراي سلاح هسته اي مشكلي محسوب نمي شود.

"بزرگترين مشكل" دستيابي ايران به سلاح هسته اي اين نيست كه از اين سلاح استفاده خواهند كرد، بلكه استفاده نكردن از سلاح و رفتار مانند "يك قدرت مسئول" بزرگترين مشكل به شمار مي آيد.

براساس اين گزارش، "توماس دانلي" كه براي هفته نامه "استاندارد" مي نويسد توضيح مي دهد كه ما مشكل ايران را كاملا اشتباه متوجه شده ايم و نياز است كه "ماهيت اين تضاد"را متوجه شويم. و ادامه مي دهد: «ما روي برنامه هسته اي ايران متمركز شده ايم، در حالي كه حكومت ايران به دنبال هدف واقعي است؛ تعادل قدرت در خليج فارس و فراتر از آن يعني خاورميانه

پذيرش اين مطلب كه مشكل ايران هسته اي احتمال حمله به اسرائيل نيست، بلكه تغيير تعادل قدرت در منطقه است از اهميت خاصي برخوردار است.
 
انديشكده "مريكن اينترپرايز"مانند "امنتري" "يپابليكن جوئيش كوليشن"يا موسسه "يفنس آو دموكراسيز" نيست كه از قدرت نفوذ فكري برخوردار نباشد.