به گزارش
گرداب، بر اساس پژوهش موسسه "کام اسکور"، "فیسبوک" پربینندهترین شبکه اجتماعی در ماه اکتبر بوده است که حدود ۵۵ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را جذب خود کرده است. در این ماه کاربران یک دقیقه از هر هفت دقیقه وقت آنلاین خود را صرف بازدید از این شبکه کردهاند.
یافتههای یک پژوهش نشان میدهد در ماه اکتبر سال جاری کاربران اینترنت به طور متوسط یک پنجم زمانی را که آنلاین بودهاند، صرف بازدید از شبکههای اجتماعی کردهاند. بنا بر این یافتهها، هم اکنون شبکههای اجتماعی در مجموع حدود ۱.۲ میلیارد کاربر دارند.
یکی از مدیران کام اسکور در این باره گفته است: «گسترش استفاده از شبکههای اجتماعی تاثیرات وسیعی بر تعاملات انسانها در سطح فردی، گروهی و اجتماعی داشته است و رابطه بین دو دنیای آنلاین و آفلاین را برجستهتر کرده است. صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، شبکههای اجتماعی ارتباط پیچیده و تنگاتنگی با تجارب آنلاین یافته است و از این نظر فرصتهای جدیدی را به روی کسب و کارها و فناوریهای مختلف گشودهاند.»
در اکتبر سال جاری، وب سایت "توئیتر" نیز با ۵۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته توانسته است یک دهم کاربران اینترنت را جذب خود کند.
وب سایت چینی" Sina Weibo" نیز از نظر تعداد کاربران نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است، توانسته جایگاه دهمین شبکه اجتماعی برتر را به خود اختصاص دهد.
وب سایت "Tumblr" نیز با رشد ۱۷۲ درصدی کاربران خود در مقایسه با سال گذشته رتبه دوازدهم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
گزارش شرکت کام اسکور نشان میدهد که هم اکنون کاربران بین ۱۵ تا ۲۴ سال بیش از دیگران خود را درگیر فعالیتهای شبکههای اجتماعی کردهاند و روزانه ۸ ساعت را صرف بازدید از این شبکهها میکنند.
اما جالب اینجاست که بیشترین رشد از نظر تعداد کاربران شبکههای اجتماعی به رده سنی ۵۵ سال و بالاتر اختصاص دارد که از ده درصد در جولای ۲۰۱۰ به ۸۰ درصد در اکتبر ۲۰۱۱ رسیده است.
در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا ۶۴ درصد کاربران گوشیهای هوشمند حداقل یک بار در ماه اکتبر به شبکههای اجتماعی متصل شدهاند. این در حالی است که تقریباً دو سوم کاربران این فناوریها هر روز از شبکههای اجتماعی بازدید میکنند.
در اروپا نیز ۴۵ درصد کاربران این گوشیها به شبکههای اجتماعی متصل شدهاند که یک چهارم آنها هر روز این کار را انجام میدهند.
منبع:
ایتنا