اصحاب رسانه باید با پرهیز از ایجاد بی اعتمادی مردم، وارد میدان شده و با تولید اخبار و اطلاعات جذاب، متنوع و جدید، صحنه افکار عمومی را تسخیر و مدیریت کنند.
به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مدیر کل حوزه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت در تشریح نقش و اهمیت نقش رسانه ها در مدیریت بحران اظهار داشت: «رسانههای جمعی با توجه به نفوذ و گسترشی که در ابعاد مختلف جوامع بشری پیدا کرده اند، به جزء جدایی ناپذیر موضوع کاهش خطرپذیری بلایا تبدیل شدند.»
"مهدی قمصریان" با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی نقش رسانه در مدیریت بحران، با تاکید بر اهمیت این موضوع افزود: «افزایش امکان دسترسی به اطلاعات برای شهروندان و مدیران و همچنین تسریع شگفت انگیز در جمع آوری، انباشت و توزیع اطلاعات و به تبع آن از بین رفتن محدودیتهای زمانی و مکانی از مهمترین دلایل اهمیت راهبردی رسانه ها در موفقیت مدیریت بحران هاست.»
عضو کمیته تخصصی ارتباطات و رسانه نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تسهیل کنترل و مدیریت بحران با بهره گیری از رسانه ها از سوی دریافت کنندگان اطلاعات اظهار داشت: «امکان قبض و بسط اطلاعات و همچنین فراهم کردن بستر تعامل میان فرستنده و گیرنده اطلاعات از مهمترین کارکردهای رسانه ها در هنگام وقوع حوادث طبیعی است.»
وی گام بعدی عملکرد موفق در بحران را توجه به تکنیک های رسانه ای عنوان کرد و افزود: «اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حول موضوع و الگوی بازنمایی بحران از جمله ابعاد مورد توجه در تاکتیک های رسانه ای است.»