Gerdab.IR | گرداب

واکنش سریع و قاطع ترکیه به یورش جدید علیه مردم غزه؛

كنسولگري رژيم صهيونيستي در تسخير جوانان ترک

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

در پي حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان حامل كمك‌هاي مردمي به فلسطين مردم تركيه دقايقي پيش كنسولگري اين رژيم را در استانبول تسخير كردند.

به گزارش گرداب، در پي حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان حامل كمك‌هاي مردمي به فلسطين مردم تركيه دقايقي پيش كنسولگري اين رژيم را در استانبول تسخير كردند.

صبح امروز خبرگزاري فرانسه در خبري فوري اعلام كرد كه يورش نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به يكي از كشتي‌‌هاي ناوگان آزادي موجب به شهادت رسيدن دست‌ كم 10 نفر از فعالان حقوق بشر حاضر در ناوگان آزادي شده است.

وزارت امور خارجه تركيه نیز در بيانيه‌اي رسمي درباره عواقب حمله ارتش رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه، به تل‌آويو هشدار داد و اعلام كرد اين اقدام نتايج وخيمي براي روابط دوجانبه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبري النشره، وزارت امور خارجه تركيه در واكنش به حمله صبح امروز نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه، به سران تل‌آويو هشدار داد.

تركيه اولين كشوري است كه در موضعي رسمي به حمله صبح امروز كه تاكنون 20 كشته و بيش از 50 مجروح بر جاي گذاشته است، واكنش نشان مي‌دهد.

وزارت امور خارجه تركيه در اين بيانيه رژيم صهيونيستي را از "عواقبي كه نمي‌توان آن را پيش‌بيني كرد" بر حذر داشت و تاكيد كرد كه اين اقدام رژيم صهيونيستي پذيرفتني نيست.

تركيه در اين بيانيه تاكيد كرده است كه آنچه اين رژيم انجام مي‌دهد، نتايجي وخيم در مناسبات آنكارا و تل‌آويو دارد كه آينده اين روابط را تعيين خواهد كرد.

نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي صبح امروز با اعزام نيروهاي كماندو خود به كشتي‌هاي ناوگان آزادي غزه و حمله به سرنشينان آن، 20 نفر را كشت و بيش از 5 نفر را مجروح كرد.

از سوي ديگر مركز اطلاع‌رساني فلسطين نيز به نقل از منابع خبري حاضر در ناوگان آزادي اعلام كرد كه نظاميان صهيونيستي برخي كشتي‌هاي ناوگان آزادي را به بندر "اشدود" در سرزمين اشغالي انتقال داده‌اند و اعلام كردند كه تمامي افراد حاضر در كشتي‌هاي مذكور به گروگان گرفته شده‌اند.

فارس نیز گزارش داد، "تلويزيون الاقصي" وابسته به جنبش حماس از زخمي شدن شيخ "رائد صلاح"، رئيس جنبش اسلامي در سرزمين‌هاي اشغالي 1948 در يورش صبح امروز صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي خبر داد.

بر اساس اين گزارش، شيخ رائد صلاح كه در كاروان كشتي‌هاي آزادي غزه حضور داشت به دليل يورش صهيونيست‌ها به يكي از كشتي‌هاي اين كاروان به شدت زخمي شده است.

همچنین شبكه تلويزيوني العربيه در بندر "اسدود" در گزارشي از يورش شب گذشته كماندوهاي دريايي رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي اعلام كرد كه در اين حمله بيش از 100 كماندو به كار گرفته شدند كه با پشتيباني بالگردهاي صهيونيست وارد عرشه كشتي شدند. 


اين شبكه در ادامه افزود: در حال حاضر ارتش اسرائيل تمام كشتي‌هاي ناوگان آزادي را توقيف كرده است و افراد دستگير شده در اين حمله را به زندان "بئر سبع" انتقال داده است. 

ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند. 

اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

منبع: جهان