Gerdab.IR | گرداب

جنايت‌کاران آمريکايي را بازداشت کنيد

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰

ارتش آمريکا بايد جنايت‌کاران جنگي را بازداشت کرده و مانع وقوع جنگي غيرقانوني و براساس ادعاهاي دروغين عليه ايران شوند.

به گزارش گرداب، "کارل هرمان"، کارشناس سیاسی در مقاله‌اي در "گلوبال ريسرچ" مي‌نويسد: اصل قانون، ارتش آمريکا و همه را سوگند مي‌دهد تا از قانون اساسي دفاع کرده و از دستورهاي غيرقانوني سرباز زنند و افرادي که اين دستورات را صادر مي‌کنند، بازداشت کنند.

هرمان گفت: اگر نه، جنگي با کشتار جمعي ايرانيان و ناداني و فريب بيشتر سربازان آمريکايي همراه خواهد بود.

وی گفت: ارتش آمريکا بايد جنايت‌کاران جنگي را بازداشت کرده و مانع وقوع جنگي غيرقانوني و براساس ادعاهاي دروغين عليه ايران شوند.

واشنگتن و تل آويو بارها تهران را به استفاده از گزينه نظامي تهديد کرده‌اند. اين تهديدها براساس ادعاهايي مبني بر اين که فعاليت‌هاي اتمي ايران، جنبه‌هاي نظامي سري را شامل مي‌شود، مطرح شده‌اند.

اگرچه ايران بارها اين ادعاها را رد کرده و تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حق توسعه و دست‌يابي به فناوري اتمي براي اهداف صلح آميز را دارد.

هرمان گفت: بهانه‌هايي که واشنگتن براي استفاده از گزينه نظامي عليه ايران مطرح مي‌کند، همانند دلايل جنگ عراق، دروغين است؛ آمريکا در سال ۲۰۰۳ به بهانه اين که عراق سلاح‌هاي کشتار جمعي دارد، به اين کشور لشکرکشي کرد اما پس از آن هيچ سلاح کشتار جمعي در عراق پيدا نشد.

وي تاکيد کرد که همه تجهيزات اتمي ايران کاملا براي استفاده صلح‌آميز و قانوني در جهت خدمات انرژي و دارويي است.

ژنرال "مارتين دمپسي"، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در تاريخ ۲۶ دسامبر گفت: «ارتش اين کشور آماده است در صورت لزوم، به ايران حمله نظامي کند.»

ژنرال مارتين دمپسي گفت: «ما در حال بررسي طيفي از گزينه‌ها هستيم. من اطمينان دارم، گزينه‌هايي که ما در حال توسعه و پيشبرد آنها هستيم در حال رسيدن به مرحله‌اي هستند که در صورت لزوم قابل اجرا باشند.»

هشدار وي در حالي است که پيش‌تر "لئون پانتا"، وزير دفاع آمريکا درباره برنامه هسته‌اي ايران گفته بود هيچ گزينه‌اي از دستور کار خارج نشده است.

مقامات رژيم صهیونیستی نيز اخيرا لفاظي­‌هاي جنگ‌طلبانه عليه ايران را افزايش داده‌­اند. "ايهود باراک"، وزير دفاع رژيم‌صهیونیستی، ۲۱ نوامبر هشدار داد که زمان آن رسيده است که با ايران مقابله شود.

"شيمون پرز"، رئيس رژيم اسرائيل نيز ۶ نوامبر تهديد کرد که حمله عليه ايران بيشتر و بيشتر محتمل مي‌­شود.

مقامات تهران تاکيد کرده‌اند در صورت هر گونه حمله نظامي عليه ايران، پاسخي دندان‌شکن به دشمنان خواهند داد و هشدار داده‌اند که چنين اقدامي مي‌تواند منجر به جنگي شود که مي‌تواند به فراتر از منطقه خاورميانه کشيده شود.

هرمان در پايان گفت: مواظب پيام دروغين آمريکا يا اسرائيل براي حمله به ايران به بهانه جنگ دفاعي ديگر باشيد.

منبع: پرس‌تی‌وی