Gerdab.IR | گرداب

استفاده موساد از تروریست‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰

اسناد لو رفته اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهند که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، اعضای گروه تروریستی جندالله را برای اقدامات تروریستی در ایران به کار گرفته است.

به گزارش گرداب، یادداشت‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ میلادی نشان می‌دهند که چگونه ماموران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، تحت عنوان افسران سیا عواملی را از گروه تروریستی و ضد ایرانی جندالله در عملیاتی موسوم به "پرچم دروغین" به کار گرفته‌اند.

بخش بزرگی از عملیات موساد، که طی آن ماموران رژیم صهیونیستی با استفاده از دلار و گذرنامه آمریکایی خود را ماموران سازمان سیا جا می‌زدند، در شهر لندن، جایی که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در آن حضور فعالی دارند، در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ اجرا شد.

به گفته یک افسر سازمان سیا، اطلاعات در مورد این عملیات به سلسله مراتب فرماندهان در سازمان سیا گزارش داده شد و ظاهرا خشم جرج دبلیو بوش رئیس جمهور این کشور را برانگیخت.

این افسر گفت: «این گزارش نگرانی کاخ سفید را در مورد اینکه برنامه اسرائیل آمریکایی‌ها را در خطر قرار می‌دهد، برانگیخت.»

وی افزود: «این شگفت انگیز است که اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند دستشان رو نمی‌شود. فعالیت‌های جذب نیروی آن‌ها تقریبا به صورت باز انجام می‌شد. آن‌ها آشکارا کوچک‌ترین اهمیتی به آنچه ما فکر می‌کردیم، نمی‌دادند.»

گروه تروریستی جندالله چندین بمب گذاری، اقدام برای ترور و حملات تروریستی را علیه مقامات دولت ایران و غیرنظامیان این کشور از جمله زنان و کودکان ترتیب داده است.

"عبدالمالک ریگی"، سرکرده بدنام جندالله در فوریه ۲۰۱۰ از سوی نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شد و بعد از گناهکار شناخته شدن در ۷۹ اتهام، شامل قتل، سرقت مسلحانه، عملیات بمب گذاری و حملات مسلحانه به پلیس و غیرنظامیان ایران، اعدام شد.

ریگی در اعتراف‌های خود گفت که در جریان معاملاتی که با دولت آمریکا داشته، به وی وعده داده شده بود که در صورت راه‎اندازی شورش در ایران، منابع مالی نامحدودی در اختیار وی قرار می‌گیرد.
 
منبع: پرس تی‌وی