Gerdab.IR | گرداب

شمار کاربران اینترنت درجهان؛ 2 میلیارد نفر + اینفوگرافی

تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

حدود چهل و چهار درصد کاربران اینترنت در آسیا سکونت دارند و چین بیشترین شمار کاربران اینترنتی جهان را در خود جای داده است.

به گزارش گرداب، موسسه تحقیقاتی "رویال پینگدوم" اعلام کرد شمار کاربران اینترنت در جهان سال گذشته میلادی به دو میلیارد و یکصد میلیون نفر رسید که حدود نیمی از آن‌ها در آسیا سکونت دارند.

بنا بر اعلام این موسسه، حدود چهل و چهار درصد کاربران اینترنت در آسیا سکونت دارند و "چین" با حضور چهارصد و هشتاد و پنج میلیون کاربر در این کشور بیشترین شمار کاربران اینترنتی جهان را در خود جای داده است.

تنها سی و شش درصد شهروندان کشور چین که پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می شود به اینترنت دسترسی دارند.

حدود بیست و سه درصد کاربران اینترنت در کشورهای اروپایی حضور دارند، سیزده درصد کاربران نیز از آمریکای شمالی و ده درصد دیگر از کشورهای آمریکای لاتین هستند.

در آفریقا ، خاورمیانه و استرالیا نیز به ترتیب شش ، سه و یک درصد کاربر اینترنت وجود دارد. حدود نیمی از کاربران اینترنت در جهان افراد زیر بیست و پنج سال هستند.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی"، سه میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون حساب کاربری برای پست الکترونیکی به ثبت رسیده است که این میزان یک و نیم برابر شمار کلی کاربران اینترنت است و بیش از هفتاد درصد نامه‌های الکترونیکی را نامه هایی تشکیل می دهند که بنا به درخواست کاربران ارسال نشده و جنبه تبلیغاتی دارد.

منبع: اقتصاد ایران