Gerdab.IR | گرداب

تظاهرات مسلمانان آمریکا در اعتراض به فیلم "جهاد سوم"

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

گروهی از مسلمانان آمریکا از رئیس پلیس نیویورک می خواهند تا به دلیل مشارکت در فیلمی که تمام مسلمانان را تروریست جلوه می دهد، از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان"، یکی از برجسته‌ترین گروه های آزادی های مدنی مسلمانان موسوم به "شورای روابط اسلامی- آمریکایی" در نظر دارد تا با هدف اعلام مجدد درخواست خود مبنی بر کناره‌گیری "ریموند کلی"، رئیس پلیس نیویورک و اعمال سایر اصلاحات در اداره پلیس این شهر مقابل ساختمان پلیس نیویورک تظاهرات کنند.

این گروه از مسلمانان از رئیس پلیس نیویورک می خواهند تا به دلیل مشارکت در فیلمی که تمام مسلمانان را تروریست جلوه می دهد، از سمت خود کناره‌گیری کند.

 این در حالیست که پلیس نیویورک اخیرا اقدام به استفاده از فیلم ضداسلامی موسوم به "جهاد سوم"، برای آموزش نیروهای پلیس خود کرده است.

شورای روابط اسلامی و آمریکایی در وب سایت خود نوشته است: با توجه به این حقیقت که رئیس پلیس نیویورک و "مایکل بلومبرگ"، شهردار نیویورک از پذیرش خشونت های اقدامات خود ممانعت می‌کنند و از طرفی با هدف ترمیم و اصلاح شرایط با رهبران اسلامی محلی دیدار می کنند، ما به عنوان جامعه ای با نیروی کامل باید در مقابل سوء رفتارها و اخراج جامعه خود مقاومت و ایستادگی کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: سکوت و عدم واکنش به این مسائل مبرم، تنها مجوزی برای ادامه این نوع شکنجه های سازمان یافته جامعه اقلیت مسلمانان در آمریکا و تشدید شرایط بدون توبیخ و مواخذه می شود.
 
خبر برنامه‌ریزی شورای روابط اسلامی و آمریکایی برای برگزاری تظاهرات مقابل ساختمان اداره پلیس نیویورک در شرایطی گزارش می شود که افشای اسناد محرمانه اداره پلیس نیویورک از تشدید عملیات های جاسوسی این سازمان علیه مسلمانان و مساجد آمریکا خبر می دهد و این در حالی‌ست که بر اساس قوانین "اف بی آی" بازجویی پلیس از مردم بر اساس مذهب ممنوع است.

این اسناد که تا حد زیادی از طریق اطلاعات موجود در روزنامه ها و سایت هایی مانند "ویکی پدیا" جمع آوری شده و برای تحویل به "ریموند کلی"، رئیس پلیس نیویورک آماده شده بودند، نه به لحاظ سند و نه اعلام علنی آژانس های فدرال آمریکا، هیچ کدام از این مساجد ارتباطی با تروریسم ندارند. 

جاسوسی از مسلمانان از سوی پلیس نیویورک در شرایطی گزارش می شود که اداره پلیس نیویورک تحت دستورالعمل های پلیس و قانون شهر از بازجویی بر اساس مذهب مردم منع شده است و بر اساس دستورالعمل های سازمان اف‌بی‌آی که اداره پلیس نیویورک نیز از آنها پیروی می کند، بسیاری از توصیه هایی که در این اسناد محرمانه درباره افزایش جاسوسی از مسلمانان آمده است، ممنوع هستند.

منبع: فارس