Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا خبر داد؛

جنبش سبز زاییده پول‌های واشنگتن در حمایت از اسرائیل

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

در سال 88 پول‌های واشنگتن بود که حرکتی اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" را در ایران به راه انداخت.

به گزارش گرداب، تحلیلگر برجسته آمریکایی از به کار رفتن پول های واشنگتن در خدمت منافع رژیم صهیونیستی خبر داد و حمایت از جنبش سبز در ایران را نیز از نمونه‌های آن ذکر کرد.

"پل کریگ رابرتز" معاون وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا در مقاله‌ای که در وب سایت خویش منتشر کرد، اکثر تحرکات، هزینه‌ها و دخالت‌های آمریکا در جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه را در جهت منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

این تحلیلگر برجسته آمریکایی ضمن اشاره به استقرار ناوهای هواپیمابر آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو در خلیج فارس گفت: حضور آمریکا در خلیج فارس با هدف حمایت از اسرائیل بوده و سامانه‌های موشکی آمریکایی در کشورهای دست نشانده عربی از جمله امارات نیز وظیفه حفاظت از اسرائیل را بر عهده دارند.   

کریگ رابرتز ادامه داد: حمایت‌های پر هزینه آمریکا از اسرائیل در شرایطی صورت می‌گیرد که میلیون ها آمریکایی خانه و کاشانه خود را از دست داده و در بحران شدید اقتصادی به سر می‌برند.

وی همچنین گفت: پول های واشنگتن که از مالیات‌های مردم آمریکا به دست می‌آید، صرف براندازی در کشورهای مخالف منافع اسرائیل از جمله ایران می‌شوند.

معاون وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا ضمن اشاره به نارضایتی رژیم صهیونیستی از به قدرت رسیدن پوتین در روسیه افزود: همان‌گونه که امروز واشنگتن سعی دارد با صرف هزینه‌های گزاف ده‌ها هزار روس را برای مخالفت با پوتین در روسیه به خیابان‌ها بکشد، در سال 88 نیز همین پول‌های واشنگتن بود که حرکتی اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" را در ایران به راه انداخت.

این تحلیلگر آمریکایی ادامه داد: دولت‌های ایران و روسیه، منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازند و همین امر سبب شده که آمریکا مجبور باشد، برای مبارزه با این کشورها هزینه‌های گزافی صرف کند.

منبع: فارس