Gerdab.IR | گرداب

استقبال شدید صهیونیست‌ها از فیلم اصغر فرهادی

تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۰

در بحبوحه حمایت شدید غرب از فیلم اصغر فرهادی که برنده جایزه اسکار شده، خبرها از استقبال شدید صهیونیست‌ها از اکران فیلم جدایی نادر از سیمین در تل‌‌آویو حکایت دارد.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه اینترنتی "فرست پست"، روزنامه‌های صهیونیستی روزانه حاکی از مطالبی مرتبط با تهدیدات هسته‌ای ایران هستند اما در یک هفته و نیم گذشته، سالن‌های سینمایی تل‌آویو آکنده از طرفداران صهیونیستی فیلم جدایی نادر از سیمین شده است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به استقبال شدید صهیونیست‌ها از فیلم "جدایی نادر از سیمین" گزارش داد که از زمان آغاز اکران فیلم "اصغر فرهادی" در تل‌آویو از اواسط فوریه تا کنون، بیش از ۳۰ هزار صهیونیست برای دیدن این فیلم به سینما‌های تل‌آویو رفته‌اند.

صبح امروز در خبرها آمده بود که "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اصغر فرهادی به علت بردن جایزه اسکار برای فیلم جدایی نادر از سیمین تبریک گفت.

وی در اظهاراتی تصریح کرد: «این اولین فیلم ایرانی است که برنده اسکار می شود و من از طرف همه به اصغر فرهادی تبریک می‌گویم. این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزشمند از زندگی در ایران ارائه می‌کند. ما این موفقیت را به او تبریک گفته و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران را تحسین می کنیم.»

این اقدامات مقامات آمریکا در حالی که به طور دائم از دولت ایران انتقاد می‌کنند تنها نمایانگر این مطلب است که دولت آمریکا سیاستی را پیشه گرفته است تا به نوعی مردم را جدا از دولت بداند در صورتی‌که بارها بسیاری از تحلیلگران آمریکایی اعتراف کرده‌اند که مردم ایران جدا از دولت خود نیستند و در صورت بروز بحران از دولت حمایت می‌کنند.

منبع: فارس