Gerdab.IR | گرداب

پرونده عرفان های کاذب در کمیسیون امنیت ملی

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۹

چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ارجاع پرونده فرقه‌های انحرافی به کمیسیون امنیت ملی و فراخوان سازمان‌های اجتماعی کشور از سوی مجلس برای تشکیل جلسه فوق‌العاده در این زمینه خبر دادند.


به گزارش گرداب، در چند سال گذشته خبرهای مختلف و تأسف‌باری در رابطه با فعالیت شبکه‌های عرفان‌های دروغین در سایت‌ها و رسانه‌های مختلف منتشر شده و این درحالی است که شنیده‌ها حاکی از آغاز اقدامات گسترده نهادهای امنیتی و انتظامی برای برخورد با اینگونه از فرقه‌ها در کشور است.
 
زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دراین رابطه گفت: گزارش‌های رسیده از نهادهای مسئول درباره ترویج شبکه‌ای فساد اخلاقی و فرقه‌های انحرافی مانند عرفان حلقه، بهائیت، شیطان پرستی و سایر عرفان‌های نوپدید در کشور به ویژه در دانشگاه‌ها بسیار نگران کننده است.

توزیع سی دی‌های گروه‌های انحرافی در دانشگاه ها
بنا به گفته این نماینده مجلس در حال حاضر اخبار موجود بیانگر این است که دشمنان برای ایجاد انحراف در ارزش‌های دینی و اخلاقی جامعه ایرانی پروژه رواج شبکه‌های فساد و مکاتب انحرافی مانند شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین را در دستور کار دارند که این موضوع در سطح جامعه و در بخش گسترده ای از دانشگاه‌ها گزارش شده است.

گروه‌های انحرافی برای جذب اعضا و اشاعه انحرافات اخلاقی در دانشگاه‌ها توزیع سی دی‌های آموزش عرفان‌های انحرافی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی با سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی
از طرف دیگر پرویز سروری عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با گسترش فعالیت‌های فرقه‌های انحرافی در کشور گفت: با توجه به نگرانی تعدادی از مسئولان نظام و گزارشاتی که در این زمینه به کمیسیون امنیت مجلس رسیده است، در هفته آینده جلسه ویژه‌ای با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و تمامی سازمان‌های اجتماعی قضائی در مجلس برگزار خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به دستور این جلسه اظهار داشت: در این جلسه راهکارهای مناسب برای برخورد قاطع با اینگونه آسیب اجتماعی در کشور بررسی و وظایف سازمان‌های اجتماعی نظیر نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای دیگر در این زمینه تعیین خواهد شد.

سروری در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند ماه گذشته به ویژه بعد از حوادث انتخابات فرقه‌های انحرافی و مکاتب دروغین در کشور رشد داشته‌اند ‌که برخورد قاطع در این زمینه و آگاه سازی افکار عمومی ضروری و غیر قابل اجتناب است.

گسترش فرقه‌های انحرافی از دوران اصلاحات آغاز شد
اما از سوی دیگر محمود احمدی بیغش، نماینده شازند در رابطه با فعالیت‌های فرقه‌های انحرافی نظری متفاوت‌تر دارد. وی معتقد است که فعالیت این فرقه‌ها از زمان دولت اصلاحات آغاز شده است و تا سال‌ها باید کشور بهای اشتباهات آن دوران را بپردازد.

احمدی با بیان اینکه این فرقه‌ها در چند سال گذشته رشدی خزنده و آرام داشته‌اند، افزود: در شرایط کنونی برخورد قاطع و همه جانبه با فرقه‌های انحرافی ضروری و باید از اولویت‌های کاری سازمان‌های اجتماع محور باشد.

هشداری که به آن توجه نداشتیم
حرکت خزنده فرقه‌های انحرافی و شیطان پرستی در کشور رو به افزایش است و نیروی انتظامی از این وضعیت نگران است؛ این هشداری بود که سال گذشته توسط سردار روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا مطرح شد. هر چند قبل از آن هم بسیاری از افراد درباره گسترش این فرقه‌ها و خطر جدی آنها برای تهدید سلامت اخلاقی جامعه نظراتی بیان کرده و هشدارهای مختلفی در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف در این زمینه ارائه شده بود اما اظهارات سردار روزبهانی به خاطر ارتباط مستقیم وی با جرایم مربوط با این فرقه‌ها می‌توانست زنگ خطر جدی برای آحاد جامعه محسوب شود.

متأسفانه بعد از گذشت یکسال از این هشدار امروز باید شاهد گسترش فعالیت‌های این فرقه‌ها در کشور و تکاپوی مسئولان و سازمان‌های اجتماعی برای مقابله با این آسیب اجتماعی باشیم.

اختصاص 8 میلیون دلار از سوی آمریکا برای ترویج عرفان‌های کاذب
در عصر اطلاعات فرقه‌های مختلفی در حال گسترش عقاید غیر مذهبی و ادیان ساختگی هستند و طبق آخرین آمار، در حال حاضر بیش از 4000 فرقه شیطان پرستی در جهان به فعالیت می‌پردازند که از این تعداد نیمی در کشور آمریکا حضور دارند.

یکی از دلایل رشد این فرقه‌ها تهاجم به ادیان الهی است؛ چرا که یکی از خطرناک ترین شیوه‌های غرب برای تخریب اعتقادات و مبارزه با پیشرفت‌های علمی و اخلاقی از طریق همین عقاید است و به لحاظ طلایه دار بودن ایران در مبارزه با استکبار جهانی، هجمه زیادی از طرف این فرقه‌ها به کشور ما صورت می‌گیرد.
 
در حال حاضر فرقه‌های انحرافی در کشورهای مختلف مقر دارند و در کشورهای مختلف نظیر آمریکا، چین و برخی کشورهای اروپایی دارای تشکیلات منسجم و یکپارچه‌ای هستند. این در حالی است که یکی از سردمداران که سعی در اشاعه افکار این فرقه‌ها به کشورهای دیگر را دارد، آمریکاست و طبق آخرین اطلاعات حدود هشت میلیون دلار سرمایه از طرف آمریکا برای اشاعه این فرقه‌ها اختصاص داده شده است.

این فرقه‌ها در کشور ما نیز در حال گسترش و سازماندهی هستند و نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند برای مقابله با این فرقه‌های انحرافی اقدام کند، بلکه وظیفه همه مسئولان، به ویژه مسئولان فرهنگی و اجتماعی است که با ارائه راهکارهایی در جهت آشنایی جوانان با فعالیت این نوع فرقه‌ها گام‌های موثر و مفیدی را در جهت مقابله با این نوع آسیب‌های اجتماعی بردارند.
 
منبع: جوان