Gerdab.IR | گرداب

رأی که نمی‌‌آورند، جمهوریت می‌شود عوام‌‌گرایی!

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

شاید نتایج برآمده از انتخابات‌های ادوار گذشته مطلوب و مورد انتظار جریان ارزشی نبوده ولی نه تنها نسبت به آن اعتراض نکرده بلکه آن را کاملا به رسمیت شناخته است.

به گزارش گرداب، با یک نگاه اجمالی در طول تاریخ سی‌وسه ساله جمهوری اسلامی ایران به طور قطع یقین می توان به این تحلیل و واقعیت انکارناپذیر دست یافت که جریان ولایتمدار تنها گروهی است که با توجه به نظرات و رهنمودهای سازنده ولی امر مسلمین، همیشه به سازوکارهای انتخاباتی و چهارچوب های قانونی گردن نهاده و عملا حرکتی علیه جمهوریت نظام نکرده است.

شاید نتایج برآمده از انتخابات های ادوار گذشته مطلوب و مورد انتظار جریان ارزشی نبوده ولی نه تنها نسبت به آن اعتراض نکرده بلکه آن را کاملا به رسمیت شناخته است.

به عنوان مثال می توان به انتخابات مجلس ششم و دولت های هفتم و هشتم و دور اول انتخابات شورای شهر و روستا اشاره کرد که هر یک به شکلی نظام را با چالش های جدی مواجه ساختند.

علی‌رغم اینکه بعضی از اقدامات دشمن شاد کن مجلس ششم و حتی دولت هشتم برای آن ها قابل پیش بینی بود ولی هرگز جریان حزب الهی به رأی و نظر مردم پشت نکرد و با دیده احترام بدان نگریست. هرچند هزینه های سنگین این انتخاب ها را محتمل می دانست اما با این وجود حاضر به طرح ابطال انتخابات نشد.

امّا در مقابل "تمامیت خواهان رجعت طلب" هرگاه در یک فرایند دموکراتیک خود را شکست خورده دیدند با متهم ساختن جمهوریت نظام به عوام گرایی نتایج برآمده از انتخابات را زیر سوال برده و با ادعای دروغین تقلب در زمینی بازی می خوردند که دشمن طراحی می کند.

به عبارتی مشارکت سیاسی مردم را تا آنجایی قبول دارند که اقبال عمومی به سمت و سوی آن ها باشد. در غیر این صورت کسانی که رأی و نظر مردم را موافق با خود نبینند آن ها را با چیزهایی مقایسه می کنند که باور کردن آن بسیار سخت است.

به طور مثال یکی از اعضای مجلس ششم که در دولت "خاتمی" نیز مسئولیت هایی را بر عهده داشت. اذهان تاریخی هیچ وقت جمله اهانت آمیز این عضو کانون فتنه را به دست فراموشی نمی سپارد که با وقاحت تمام خطاب به آحاد ملّت گفت: «اگر مرگ موش هم مجانی توزیع شود، مردم برای آن صف می کشند»! جریان های غرب زده که در طول یک صد سال اخیر همیشه در اقلیت بودند هیچ وقت نتوانستند به فرآیندهای دموکراتیک در این کشور تن بدهند.

حوادث مشروطه و شهادت مظلومانه "شیخ فضل ا... نوری" خود شاهدی بر این مدعاست که برآیند حرکت، نظر و رأی مردم ایران موافق با جریان روشنفکری مریض و چهره های ظاهرالصلاح اسلامی نیست. به هر حال کسانی هم که رأی نمی آورند باید کاملاً مراقبت کنند کلاهی که بر سر رأی نیاوردگان سال 88 رفت بر سر آن ها نرود و فریب نخورند. کما این که مقام معظم رهبری در پایان خطبه اول نماز جمعه اخیرشان با اشاره به این نکته فرمودند: «همه نامزدها، هوادارانشان و مسئولان در مقابل توطئه احتمالی دشمنان برای بر هم زدن امنیت مراقب باشند و هیچ کس با متهم کردن دیگری، آب به آسیاب دشمن نریزد.»

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران