Gerdab.IR | گرداب

باراک اوباما در آیپک:

صحبت از جنگ با ایران، فقط قیمت نفت را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

سخن گفتن درباره جنگ، قيمت نفت را بالا مي‌برد و به تهران كمك مي‌كند تا برنامه هسته‌اي خود را تداوم بخشد.

به گزارش گرداب، رئيس جمهور آمريكا طي سخناني در نشست اعضاي لابي طرفدار اسرائيل در آمريكا (آيپك) اذعان كرد كه سخن گفتن از جنگ با ايران بهاي نفت را افزايش مي دهد.

"باراك اوباما" روز يك شنبه گفت: «آمريكا براي جلوگيري از دست يابي ايران به سلاح هسته اي هيچ ترديدي به خود راه نخواهد داد.» اين ادعا در حالي است كه بارها جمهوري اسلامي ايران بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود تاكيد كرده است.

به گزارش "آسوشيتدپرس" از واشنگتن، اوباما در اين نشست از رژيم صهيونيستي خواست فرصت دهد تا تحريم ها ايران را منزوي تر كند. وي هم چنين از رژیم صهیونیستی خواست از حمله احتمالي يك‌جانبه به تاسيسات هسته اي ايران خودداري كند.

اوباما در جمع هزاران نفر كه در نشست سالانه شوراي امور عمومي اسرائيل و آمريكا شركت كرده بودند، گفت: «براي حفظ امنيت اسرائيل، آمريكا و صلح و امنيت جهاني بايد گفت كه اكنون زمان اقدام نظامي نيست؛ اكنون زماني است كه بايد اجازه داد فشارها افزايش يابد و ائتلاف بزرگ جهاني كه آن را ساخته ايم حفظ شود.»

اوباما اين سخن "تئودور روزولت" را نقل كرد كه به نرمي سخن بگو ولي چماق بزرگي را در دست بگير. سخنان اوباما يك روز پيش از ملاقات "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژیم صهیوینستی با رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد مطرح شد. قرار است سه نامزد جمهوري خواه، "ميت رامني"، "ريك سانتورم" و "نيوت گينگريچ" روز سه شنبه از طريق ارتباط ماهواره اي در اين كنفرانس سخنراني كنند. اوباما افزود: «شما نبايد به سخنان من توجه كنيد. شما مي توانيد به حقايقي كه مي گويم بنگريد. ما براي اسرائيل اينجا جمع شده ايم.»

پيش از اوباما، "شيمون پرز" رئيس رژيم صهيونيستي، در سخناني مدعي شد: «ايران شيطان است.»

اوباما گفت: «بياييد با حقيقتي كه همه شما آن را درك مي كنيم آغاز كنيم. هيچ دولت اسرائيلي نمي تواند يك سلاح هسته اي را در دستان رژيمي تحمل كند كه هولوكاست را انكار مي كند، اسرائيل را به حذف از نقشه جهان تهديد مي كند و گروه هاي تروريستي آسيب رسان به اسرائيل را تجهيز مي كند.»

اوباما افزود از همه منابع قدرت آمريكايي استفاده مي كند ولي حقيقت، فقط از طريق ديپلماسي شكل مي گيرد. اوباما هم چنين گفت: «من به طور جدي بر اين باورم كه فرصت براي راه حل ديپلماسي هنوز باقي است و با فشار بيشتر مي توان موفق شد.»

وي گفت: «سخن گفتن درباره جنگ، قيمت نفت را بالا مي برد و به تهران كمك مي كند تا برنامه هسته اي خود را تداوم بخشد.»

ادعاهاي اوباما درباره ايران در شرايطي است كه ناظران و افكار عمومي دنيا رژيم صهيونيستي را بزرگ ترين تهديد جهاني مي دانند.

در همين حال، "نوام چامسكي" اخيرا در مقاله اي خاطرنشان كرد كه برخلاف آن چه تبليغ مي شود ايران تهديدي واقعي براي جهان نيست بلكه تهديد واقعي براي جهان رژيم اسرائيل است كه تاريخي مملو از تجاوز و اشغال دارد.

مخالفان جنگ با ايران بيرون از محل برگزاري اجلاس آيپك تظاهرات كردند.

هم چنين، جمعي از مسيحيان معتقد و فعالان سياسي در مقابل يكي از بزرگترين مراكز "صهيونيست مسيحي" در واشنگتن در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي عليه ايران تجمع كردند و پلاكاردهايي را در حمايت از ايران به دست گرفتند.

منبع: کیهان