Gerdab.IR | گرداب

سكوت محض؛ واكنش بي‌بي‌سي به اقتدار اطلاعاتي ايران

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹

تلويزيون دولتي انگليس كه تلاش مي‌كند حتي به جزئي‌ترين اخبار مربوط به ايران بي‌تفاوت نباشد، با وجود گذشت حدود 15 ساعت از انتشار فيلم ويديويي شهرام اميري، هيچ خبري را در اين زمينه منتشر نكرده است.

به گزارش گرداب شبكه ايران نوشت، درحالي كه انتشار فايل ويدئويي افشاگري تبعه ربوده شده ايراني توسط دولت آمريكا، با هيجان خاصي بين مردم در جامعه دهان به دهان مي‌چرخد، سكوت مطلق رسانه‌هاي مخالف جمهوري اسلامي ايران قابل توجه است.
 
روز گذشته، واحد مركزي خبر اقدام به انتشار ويديويي از شهرام اميري كرد كه در ماه‌هاي گذشته در عربستان و با همكاري استخبارات اين كشور و توسط دستگاه امنيتي امريكا ربوده شده است.
پخش اين فيلم از بخش‌هاي مختلف خبري، با استقبال گسترده مردم از اقتدار اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران روبرو شد؛ به نحوي كه مسئولان رسانه ملي از تماس‌هاي مكرر بينندگان براي بازپخش اين تصاوير خبر داده‌اند.
با اين حال، واكنش رسانه‌هايي كه خود را "بي‌طرف" و "حرفه‌اي" مي‌خوانند نسبت به اين مساله بسيار جالب است. تلويزيون دولتي انگليس "بي‌بي‌سي فارسي" كه تلاش مي‌كند تا از جزئي‌ترين اخبار مربوط به ايران نيز بي‌تفاوت نگذرد، با وجود گذشت حدود 15 ساعت از انتشار اين فيلم، هيچ خبري را در اين زمينه منتشر نكرده است.

بي‌بي‌سي كه حتي از كنار بيانيه يك تشكل چند نفره مجهول و مجعول ضد ايراني هم به سادگي نمي‌گذرد و آن را با آب و تاب گزارش مي‌كند، در اخبار تلويزيوني و همچنين سايت اينترنتي خود، هيچ اشاره‌اي به اين فيلم و اقتدار اطلاعاتي ماموران وزارت اطلاعات ايران نكرده است.

البته واكنش منفعلانه تلويزيون دولتي انگليس نسبت به اقدامات سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات، سابقه‌دار است. بي‌بي‌سي در ماجراي دستگيري رئيس گروهك تروريستي ريگي و همچنين آزادسازي ديپلمات ربوده شده ايراني در پاكستان، با انتشار چند خبر كوتاه تلاش كرد تا اين عمليات‌هاي سنگين و موفقيت‌آميز را به نهادهاي اطلاعاتي ساير كشورهاي منطقه نسبت بدهد.