Gerdab.IR | گرداب

مفاد قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت

مفاد قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

طبق این قانون هرگونه اقدام رسانه‌ای و تبلیغی در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی جرم محسوب می‌شود.

به گزارش گرداب، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با اقدامات جنایتکارانه‌ی رژیم اشغالگر قدس یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته بوده است. بر همین اساس مواد متعددی در قوانین و اسناد بالادستی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین اختصاص داده شده که یکی از آن‌ها قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» است که در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

مطابق این قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف‌اند در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشور‌های اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سامان‌مند حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله کنند.

طبق مواد ۶، ۷ و ۸ این قانون، هرگونه اقدام در جهت خدمت به منافع رژیم جعلی صهیونیستی از قبیل جاسوسی، تبادل اطلاعات و همچنین هرگونه اقدام سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، تبلیغی و اقتصادی که آگاهانه در جهت تأیید یا تقویت و تحکیم رژیم صهیونیستی باشد، ممنوع بوده و در صورت ارتکاب، مستوجب مجازات تعیین شده در این قانون است.

هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌های مردمی سایت گرداب ارسال نمایند. به اطلاع می‌رساند مطابق مفاد این قانون با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

* دریافت متن کامل قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت *