Gerdab.IR | گرداب

جنگ با ایران، آمریکا را به باتلاق دیگری می‌کشاند

تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

هرگونه تهاجم نظامی علیه ایران محکوم به شکست است و آمریکا را در سردرگمی دیگری در خاورمیانه گرفتار می‌کند.

به گزارش گرداب، شبکه "پرس تی وی" نوشت: جنگ با ایران، آمریکا را به باتلاق دیگری در خاورمیانه خواهد کشاند.

تحلیل‌گر برجسته سیاسی می‌گوید: هرگونه تهاجم نظامی علیه ایران محکوم به شکست است و آمریکا را در سردرگمی دیگری در خاورمیانه گرفتار می‌کند.

"آشر کافمن" دانشیار موسسه مطالعات صلح بین‌الملل "کروک" دانشگاه نوتردام آمریکا در سرمقاله تارنمای شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" نوشت که حمله به ایران "آمریکا را به باتلاق دیگری در خاورمیانه فرو می‌برد، موجب بحران نفتی می‌شود و اقتصاد جهانی را به آشفتگی می‌کشاند."

کافمن تاکید کرد: آمریکا با چنین ماجراجویی‌هایی در رسیدن به هدف اعلام‌ شده خود ناکام خواهد ماند و موجب بروز تقابل ویران‌گر میان ایران و اسرائیل خواهد شد، به هزاران ایرانی و اسرائیلی آسیب می‌رساند و کشورهای همسایه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این تحلیل‌گر سیاسی به لفاظی‌های جنگ‌طالبانه رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره کرد و گفت: اسرائیل برای از بین بردن و یا حتی آسیب جدی وارد کردن به تاسیسات هسته‌ای ایران، از ظرفیت نظامی کافی برخوردار نیست.

وی یادآور شد که هر گونه حمله به ایران "آتش جنگی بی‌سابقه" را در خاورمیانه بر می‌افروزد که در آن اسرائیل به علت کوچک‌تر بودن و عمق راهبردی اندک، بسیار از ایران آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

کافمن تبلیغات منفی غرب را برای خدشه‌دار کردن تصویر ایران و نشان دادن آن به عنوان کشوری که "به لحاظ تاریخی مشکل‌ساز و به لحاظ سیاسی بسیار خطرناک است" به شدت محکوم و ایران را به عنوان کشوری "عقلانی" و "قدرتی منطقه‌ای" توصیف کرد.

این تحلیل‌گر سیاسی از آمریکا خواست به اهمیت وجود بازیگران منطقه‌ای مهمی نظیر ایران، اذعان کند.

وی هم‌چنین از واشنگتن خواست راهبرد خود در منطقه خاورمیانه، از جمله سیاست‌هایش در قبال تحرکات بین دولتی در منطقه‌ و منازعه اعراب و اسرائیل را مجددا مورد بررسی قرار دهد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان‌شان، همواره تهران را به انحراف از برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای و تلاش برای دستیابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای متهم کرده و از این ادعاها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه و بین المللی و همچنین تهدید به حمله نظامی علیه تاسیسات انرژی هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.

ایران با رد این ادعاها تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.

مقام‌های تهران نیز همواره گفته‌اند هرگونه حمله نظامی به ایران با پاسخی کوبنده رو به‌ رو خواهد شد. آن‌ها هم‌چنین هشدار داده‌اند، چنین اقدامی به جنگی فراتر از مرزهای خاورمیانه منجر می شود.

منبع: جام نیوز