Gerdab.IR | گرداب

معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا:

در آمریکا دموکراسی سرقت شده‌ است

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۰

الگور با تاکید بر تاثیر جنبش تسخیر دموکراسی در اصلاح نظام سیاسی آمریکا و انتقاد از نفوذ پول به نظام سیاسی این کشور اعلام کرد که نظام دموکراسی در آمریکا به سرقت رفته‌ است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه "بوستون هرالد"، "الگور" معاون "بیل کلینتون" ریاست جمهور اسبق آمریکا با اشاره به این‌که منافع شرکت ها به دموکراسی آمریکا آسیب وارد کرده است، اعلام کرد که زمان آن فرارسیده است که جنبش "تسخیر دموکراسی" به اصلاح نظام سیاسی آمریکا بپردازد.

الگور در اظهارات گسترده خود به همراه شون پارکر، کارآفرین و یکی از بنیان‌گذاران وتیزن (votizan)، در جمع متخصصان فناوری در شهر "آستین" پایتخت ایالت "تگزاس"،  با انتقاد از تاثیرات منافع خاص شرکت های بزرگ روی سیستم سیاسی آمریکا، اعلام کرد: «دموکراسی ما هدف سرقت و آسیب قرار گرفته است.»

الگور خواستار ایجاد و استفاده از ابزار دیجیتالی و رسانه های اجتماعی برای تغییر گفتگوهای دموکراتیک در آمریکا شد و در عین حال به مردم آمریکا تاکید کرد که در راستای اصلاح و ترمیم دولت آمریکا که مدت هاست دیگر اجرایی و اصولی عمل نمی کند، وارد عمل شوند.

معاون ریاست جمهور اسبق آمریکا در ادامه نیز اعلام کرد که نفوذ پول به نظام سیاست در آمریکا به حدی رسیده است که پول به نماینده در یک رای گیری تبدیل شده است.

این اظهارات الگور درباره انتقاد از نفوذ پول به نظام سیاسی آمریکا در شرایطی گزارش می شود که مردم آمریکا از تاریخ 17 سپتامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به نابرابری های مالی و حرص شرکت های بزرگ و نفوذ پول به نظام سیاسی کشورشان در قالب جنبش 99 درصدی تسخیر وال استریت تظاهرات خود را آغاز کرده اند و این تظاهرات با وجود سرکوب های پلیس آمریکا و افزایش رو به رشد آمار بازداشت شدگان همچنان در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا ادامه دارد.

منبع: فارس