ادامه بی‌قانونی اپراتورها در ارسال پیامک

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان، جزء مقررات تکمیلی پروانه اپراتورهای موبایل است و در صورت عدم اجرای آن مشترکان می‌توانند، شکایت خود را اعلام کنند.

به گزارش گرداب، با گذشت بیش از 1.5 ماه از ابلاغ مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان شواهد نشان می دهد که مشترکان موبایل اپراتورهای اول و دوم همچنان روزانه تعداد بی‌شماری پیامک های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می کنند و این در حالی است که مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این گفته بودند، که اپراتورهای موبایل نسبت به ارسال پیامک برای تایید موافقت مشترکان اقدام کرده اند.

"لطف الله سبوحی"، معاون سازمان رگولاتوری، با بیان این که این اپراتورها با ارسال پیامک تنها به برخی از مشترکان خود موافقت و یا عدم موافقت دریافت این پیامک ها را سوال کرده اند، اظهار داشت: «مصوبه ممنوعیت پیامک های تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و لازم الاجرا است. این مصوبه حتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب و ابلاغ شده است و طبیعتا بر اساس مفاد پروانه اپراتورهای موبایل جزء مقررات تکمیلی خواهد بود که باید اجرایی شود.»
 
وی با تاکید بر این که عدم اجرای این مصوبه حتی می تواند منجر به جریمه اپراتورهای موبایل شود، تصریح کرد: «عملکرد اپراتورها در خصوص اجرای این مصوبه ثبت و ضبط خواهد شد و اپراتورها باید پاسخگوی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند و در نهایت نیز گزارش عملکرد اپراتورها در مورد این مصوبه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد شد.»
 
سبوحی ادامه داد: «مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان، جزء مقررات تکمیلی پروانه اپراتورهای موبایل است و در صورت عدم اجرای آن مشترکان می‌توانند، شکایت خود را اعلام کنند.»

معاون سازمان رگولاتوری، شکایت از اپراتورهای موبایل را در مورد مزاحمت پیامک های تبلیغاتی حق مسلم مشترکان موبایل عنوان کرد و اظهار داشت: «مشترکان شکایت خود را در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و در سامانه این سازمان ثبت کنند، تا رگولاتوری نسبت به بررسی آن اقدام کند.»
 
وی با بیان این که مصوبه عدم ارسال پیامک های تبلیغاتی و خبری و اطلاع رسانی مقرراتی است که رگولاتوری بر اجرای آن اصرار دارد و کمیسیون تنظیم مقررات نیز بر آن تاکید کرده که به عنوان مقررات باید حتما اجرا شود و گفت: «متاسفانه اپراتورهای تلفن همراه به رغم شعارهایی که برای رعایت حقوق مشتری می دهند، نسبت به اجرای این موضوع که از جمله حقوق مسلم مشترکانشان محسوب می شود، همکاری های لازم را انجام نداده اند.»
 
سبوحی گفت: «اپراتورها برای تفکیک پیامک های تبلیغاتی و خبری و اطلاع رسانی مشترکان باید راهکارهای لازم را تعریف کرده و دسته بندی دریافت پیامک های انبوه را به عهده مشترک بگذارند تا تنها پیام هایی که مورد نیاز مشترک است، به وی ارسال شود.»

منبع: مهر