Gerdab.IR | گرداب

افتتاح مرکز جدید جاسوسی سیا

تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

آژانس امنیت ملی آمریکا، یک مرکز جاسوسی از کاربران اینترنت به ارزش 286 میلیون دلار با حدود 4000 خدمه رمزیاب و زبان‌شناس را افتتاح کرد.

به گزارش گرداب، آژانس امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به صورت رسمی مرکز رمزشناسی خود را در ساختمان جدیدش واقع در "فورت گوردون" تاسیس کرد.

رئیس آژانس امنیت ملی و دیگر مقامات عالی‌رتبه ایالات متحده در مراسمی عمومی اما کم‌ سابقه با قیچی کردن نواری در ساختمانی 200 نفره که از این پس به عنوان مرکز عملیات مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به صورت نمادین این مرکز را افتتاح کردند. زمانی که در اواخر تابستان همه آماده‌سازی‌ها انجام شوند، نزدیک به 4000 نفر خدمه نظامی که در زمینه زبان‌شناسی و رمزیابی آموزش دیده‌اند، به این مرکز معرفی خواهند شد.

"کیث الکساندر"، ژنرال ارتش ایالات متحده و فرمانده "فورت مید" در مریلند، مسخره‌آمیز بودن دعوت عموم به سازمانی که به شوخی گفته می‌شود، وجود خارجی ندارد، را تایید کرد.

سرویس امنیت مرکزی و آژانس امنیت ملی به صورت رسمی مرکز رمزشناسی جرجیا را تاسیس کردند. در مراسم تاسیس این مرکز مقامات رسمی بر چگونگی تخصیص این 286 میلیون دلار تاکید می‌کردند و استدلال می‌کردند که چگونه این بودجه به روزترین امکانات را در اختیار متخصصان رمزشناسی قرار خواهد داد تا به بررسی علائم مربوط به عملیات اطلاعاتی و آموزش افراد شاغل در زمینه رمزشناسی پرداخته و امکان برقراری ارتباطات جهانی را فراهم سازند.

سرویس امنیت مرکزی و آژانس امنیت ملی مدت 16 سال است که در فورت گوردون در جورجیا حضور دارند. 16 سال پیش تنها 50 نفر به این منطقه وارد شدند تا یکی از مراکز عملیاتی منطقه‌ای امنیتی شورای امنیت ملی را تاسیس کنند.

ژنرال کیث الکساندر فرمانده نیروی سایبری ایالات متحده، در مراسم افتتاح این مرکز به حاضرین در جلسه گفت: «در راستای پیشینه غنی این سازمان که شامل مقامات رسمی و کشوری و فدرالی است، این آژانس یکی از ساختمان‌های این مرکز را به نام آقای "جان ویتلا" نام‌گذاری می‌کند، چرا که وی در تاسیس و موفقیت ماموریت این آژانس در جورجیا بسیار تاثیرگذار بود.» آقای ویتلا در سال 1995 به عنوان اولین معاون رئیس آژانس امنیت ملی در جرجیا منصوب شد و تا زمان مرگش در سال 2004 در این سمت باقی ماند.



الکساندر افزود: «در اینجا به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم و این سایت تا به حال 6 بار برنده جایزه "تراویس تروفی" شده است.» تراویس تروفی جایزه سالیانه‌ای است که به کسانی اعطا می‌شود که فعالیت‌های آنها نقش مهمی در راستای موفقیت اهداف سرویس امنیت مرکزی و آژانس امنیت ملی داشته است.

"ساکسبی شامبلیس" می‌گوید: «تاسیسات جدی به آژانس امنیت ملی اجازه خواهد داد که به صورت موثرتر فعالیت کند و با عملکرد بهتری از کشور محافظت کند. همچنین سبب افزایش تعداد افراد شاغل در منطقه آگوستا می‌شود. افتتاح این مجموعه بدین معنی است که ساکنان جورجیا نقش بیشتری در اطمینان بخشی در زمینه امنیت ملی ایفا خواهند کرد.»

افتتاح مرکز رمزشناسی جدید سرویس امنیت مرکزی و آژانس امنیت ملی، گامی دیگر از تلاش‌های آژانس امنیت ملی در راستای به کار گیری بیشتر موسسات رمزشناسی است که تلاشی موثر در زمینه دادن پاسخ به تهدیدات محیطی کنونی و آینده است.



سرویس امنیت مرکزی و آژانس امنیت ملی در ژانویه 2012 تاسیسات جدیدی در هاوایی افتتاح کرد و همچنین مراکز رمزشناسی تگزاس و دنور را نیز توسعه داد تا تعهدات جهانی آژانس را یک‌پارچه‌تر و کامل سازد و بدین طریق بتواند با چالش‌های پیش روی این سازمان در آینده بهتر مقابله کند.

این طور به نظر می رسد که سیا و سابقه عریض و طویلش در جاسوسی از کاربران اینترنت، باعث گسترش این مرکز رمزشناسی بوده است.

منبع: مشرق