Gerdab.IR | گرداب

سند افشاگرانه ویکی‌لیکس؛ از نظر مردم ایران صدای آمریکا مغرض است

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۰

صدای آمریکا در بین مردم ایران به عنوان یک رسانه مغرض، جانبدار و غیر بی طرف شناخته می شود و آمریکائی ها نباید این ناراحتی مردم ایران از [صدای آمریکا] را ناچیز بشمارند.

به گزارش گرداب، یکی از اسناد انتشار یافته در ویکی لیکس به بررسی وضعیت رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت های آمریکا و انگلیس پرداخته است

این سند به این نکته اشاره می کند که در ملاقاتی که بین مقامات آمریکایی با سفیر سابق اتریش در ایران برگزار شده، مطرح شده است که صدای آمریکا در بین مردم ایران به عنوان یک رسانه مغرض، جانبدار و غیر بی طرف شناخته می شود و آمریکائی ها نباید این ناراحتی مردم ایران از [صدای آمریکا] را ناچیز بشمارند، چون این دیدگاه مردم ایران به این رسانه بزرگ باعث دیدگاه منفی مردم ایران به آمریکا شده و عملکردی متضاد با اهداف آمریکا دارد.

این سند در ادامه می افزاید: اگرچه تلویزیون بی بی سی فارسی به ظاهر بی طرفتر از این شبکه است، اما ارتباطش با انگلیس مانند یک لکه ننگ همراه این رسانه است. دولت آمریکا باید از یورو نیوز حمایت کند، تا بخش فارسی خود را راه اندازی کند. همین‌طور بهتر است برای از بین بردن ذهنیت منفی مردم ایران، رسانه های غرب اقدام به برنامه های میزگرد کنند و مقامات آمریکائی هم با رسانه های فارسی زبان مصاحبه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران