Gerdab.IR | گرداب

تحلیلگر آمریکایی:

صدای آمریکا احتمالا تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۰

سرویس فارسی صدای آمریکا در هفته‌های اخیر در یک شرایط کاملا نزولی و به همراه اخراج‌ها و مرافعه‌ها و درگیری‌ها در میان جناح‌هایش بوده است.

به گزارش گرداب، "مایکل روبین" یک تحلیلگر آمریکایی با اشاره به ضعف مدیریتی در بخش فارسی شبکه صدای آمریکا گفت که این شبکه روندی نزولی داشته و احتمال تعطیلی آن می‌رود.
 
"کیم آندرو الیوت" به نقل از "مایکل روبین" می‌نویسد: در طی چند ماه گذشته از سرویس فارسی صدای آمریکا که حتی در بهترین شرایط، مدیریت نادرست و بی هدفی داشته است، انتقاد کرده‌ام. مدیریت صدای آمریکای فارسی به جای متحد شدن حول یک ماموریت خاص - مانند بیان اخباری که خبرنگاران ایرانی به دلیل سانسور و فشار قادر به بیان آن نیستند - به کارکنان خود اجازه داده است تا حامیان متعصب مفاهیم آمریکایی شوند.
 
راس مدیریت صدای آمریکای فارسی، "رامین عسگرد"، به نظر می‌رسد هدف پیشبرد دیپلماسی با ایران را برای وزارت امور خارجه اتخاذ کرده باشد، بدون آنکه توجهی به جایگاه این عمل در راهبرد فراگیرتر و گسترده‌تر داشته باشد.

سرویس فارسی صدای آمریکا در هفته‌های اخیر در یک شرایط کاملا نزولی و به همراه اخراج‌ها، مرافعه‌ها و درگیری‌ها در میان جناح‌هایش بوده است

هرگز برای راهبردهای رسانه‌های آمریکایی خوب نیست که کارکنانشان با پرداختن به جزئیات، از هدف اصلیشان منحرف شوند و بدون هیچ احساس مسئولیتی آخرین شایعات را برای مطبوعات دولت جمهوری اسلامی فاش کنند.
 
افسوس که در گفتگوهایی که با سایر کارکنان برون مرزی رسانه‌های آمریکا انجام می‌شود، به نظر می‌رسد دیگران به ضعف VOA فارسی پی برده باشند و ممکن است واقعا به سوی نابودی آن شتافته باشند.
 
از آنجا که آنها قادر به حفظ مرتبه‌شان در میان ایرانیان داخل ایران نیستند، ممکن است ادغام VOA با رادیو اروپای آزاد یا رادیو آزادی مستقر در "پراگ" صورت گیرد که در نهایت منجر به تعطیلی VOA در واشنگتن و واگذاری کامل عملیات آن به این رادیو شود.
 
اگر این گونه باشد پس تکرار تلاش‌ها تنها موجب هدر رفتن بودجه‌های محدود بوده است. یک سرویس فارسی زبان تجدید سازمان شده و با توانمندی‌های تازه، هر جا که بنا شده باشد، تا وقتی که ماموریت واضحی داشته باشد و به عنوان بخشی از راهبرد منسجم آمریکا عمل کند، می‌تواند امید بخش باشد.
 
منبع: فارس