Gerdab.IR | گرداب

تولید برنامه‌های صدای آمریکا بر اساس محتوای ‌فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۰

صدای آمریکا برای برقراری ارتباط بیشتر با ایرانی‌ها، حساب ویژه‌ای روی فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب باز کرده‌است و در تلاش است تا از این طریق برنامه های خود را تولید کند.

به گزارش گرداب، "نشنال ژورنال" در گزارشی به قلم "ژوزف مارک" می‌نویسد: همان طور که رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط، سازماندهی و براندازی در سراسر خاورمیانه محسوب می‌شوند، صدای آمریکا نیز حساب ویژه ای روی فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب برای برقراری ارتباط با مخاطبین خود باز کرده‌است.
 
"کامبیز حسینی" و "سامان اربابی" که مجری برنامه فارسی زبان یکی از برنامه‌‌های صدای آمریکا هستند، محتوای برنامه‌شان را بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات و ویدئو کلیپ‌های ایرانیان در فیس‌بوک تولید می‌کنند.

حسینی می‌گوید: «محتوای برنامه بر اساس دیدگاه‌های مردم است. اینترنت تنها وسیله آنها برای تماس با ماست. ما نقطه نظرات مردم را در این برنامه منعکس می‌کنیم چون آنها نمی‌توانند این کار را انجام دهند. حقیقت این است که چندین دهه قبل از ورود اینترنت نیز مجریان بین‌المللی نظرات، سوال‌ها و پیشنهادات شنوندگان را دریافت می‌کردند و از نظرات آنها استفاده می‌کردند. آنها این کار را از طریق پست‌های هوایی که وسیله ارتباطی بسیار جالبی بود انجام می‌دادند. برخی از شنوندگان نیز کاست های صوتی‌شان را ارسال می‌کردند که گاهی اوقات از آنها در برنامه هفتگی صدای آمریکا استفاده می‌شد.»

منبع: فارس