Gerdab.IR | گرداب

تحلیل معاون مرکز تخصصی مهدویت

فرقه‌های انحرافی بر دغدغه‌های جوانان سوار شده‌اند

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹

انسان معاصر امروز دو دغدغه و نیاز جدی دارد که یکی از آنها جریان "معنویت و خدا" و دیگری بحث "نجات و منجی" است.

شست بررسی فرقه‌های انحرافی مهدویت یک‌شنبه‌شب در مرکز دانشگاهی علمی کاربردی شفیعه قم برگزار شد.

به گزارش گرداب، معاون مرکز تخصصی مهدویت در این نشست با اشاره به اینکه بحث منجی یکی از دغدغه‌های بشر است، اظهار داشت: انسان معاصر امروز دو دغدغه و نیاز جدی دارد که یکی از آنها جریان معنویت و خدا و دیگری بحث نجات و منجی است.

حجت‌الاسم محمدرضا نصوری در ادامه افزود: هر دو دغدغه با توجه به اهمیتی که دارند برای انسان سؤال‌های فراوانی به وجود می‌آورند.

معاون مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فرقه‌های معنویت‌گرا عنوان داشت: نزدیک به 2 هزار گروه و فرقه معنویت‌گرا داریم که یک هزار فرقه معنویت‌گرا به ثبت رسیده است.

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه این گروه‌ها وارد نظام ما هم شده‌اند، بیان داشت: متأسفانه برخی از فرقه‌های معنویت‌گرا وارد جمهوری اسلامی شدند و مردم نیز خواسته و ناخواسته از آنها حمایت کرده‌اند.

نصوری با بیان یکی از این فرقه‌ها گفت: فرقه نخست «رام‌الله» است که تفکرات انسان‌محوری دارد و انسان را به جای دعوت به خدا به خود دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این فرقه‌ها «سای‌بابا» است و این گروه بر این عقیده هستند که اصل اول حقیقت و اصل دوم نیز پرهیزگاری است و برای هر یک از عقاید خود معانی عجیبی متناسب با تفکرات این گروه بیان می‌کنند و شیوه جذب او این بود که هرکس مشکلات اخلاقی داشت، نسخه‌ای می‌پیچید که آن فرد خوشحال می‌شد و راهکارهای او تناسبی با ارزش‌های اسلامی نداشت.

معاون مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: گروه دیگر را می‌توان فرقه عرفانی و معنویت‌گرا ذکر کرد که مسئولیت این گروه را «کابالا» و کسانی را که به این گروه‌ها وابسته شوند «کابالیسم» می‌نامند.

نصوری به راهکارهای این گروه برای جذب مریدان خود اشاره و تصریح کرد: این گروه 25 روش برای جذب افراد دارند که نخستین روش آنها جذب نخبگان بود که موجب می‌شد مردم دیگر هم به این گروه‌ها ملحق شوند و از آنها تبعیت کنند.
 
منبع: خبرگزاری فارس